تبیان، دستیار زندگی
«وحید ربیعی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط سنی چهار نفر از وزنه برداران تیم جوانان به گونه ای است که فقط امسال می توانند در این رده حضور داشته باشند و در صورتی که در پیکارهای قهرمانی آسیا در ژاپن عملکرد خوبی داشته باشند به تیم ملی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت در رقابت های وزنه برداری جوانان آسیا، شرط حضور در تیم بزرگسالان

«وحید ربیعی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط سنی چهار نفر از وزنه برداران تیم جوانان به گونه ای است که فقط امسال می توانند در این رده حضور داشته باشند و در صورتی که در پیکارهای قهرمانی آسیا در ژاپن عملکرد خوبی داشته باشند به تیم ملی بزرگسالان دعوت خواهند شد.

بخش ورزشی تبیان
وزنه برداری جوانان اسیا

وی اظهار داشت: در همین راستا با تیم ملی بزرگسالان همکاری خوبی داریم و چنانچه وزنه بردار شاخصی را از تیم جوانان بخواهند در اختیارشان قرار خواهیم داد و در مجموع وظیفه ما تربیت وزنه بردارانی است که بتوانند در آینده در رده بزرگسالان افتخار آفرینی کنند.
مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از 18 تا 26 آبان در ژاپن برگزار می شود.
وی با اشاره به رکوردگیری روز گذشته - دوشنبه - 12 وزنه بردار جوان ایران افزود: سه هفته تا آغاز رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در ژاپن فرصت داریم و برهمین اساس رکوردگیری را با شرایط مسابقه ای و رسمی برای ملی پوشان مهیا کردیم.
ربیعی ادامه داد: از رکوردگیری رسمی دو هدف را دنبال می کردیم، ابتدا مشخص شدن هشت نفر اصلی تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی ژاپن و سپس رکوردگیری از وزنه بردارانی که قرار است در لیگ وزنه بزنند.
وی یادآور شد: برخی از اعضای تیم جوانان در لیگ برتر بزرگسالان نیز حضور دارند که این رکوردگیری برای هفته دوم لیگ برتر که قرار است در همدان برگزار شود، محاسبه خواهد شد.
وی بیان داشت: ترکیب هشت نفره تیم جوانان، اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن به زودی اعلام می شود و دو نفر نیز به عنوان ذخیره با تیم حضور خواهد داشت. البته دو نفر از نفراتی که همراه تیم جوانان در رقابت های قهرمانی جهان حضور داشتند، از جمع نفرات حذف خواهند شد.
سرمربی تیم وزنه برداری جوانان ایران در خصوص پیش بینی خود از مسابقات جهانی گفت: در تیر ماه امسال و در رقابت های قهرمانی جهان در گرجستان، قهرمان جهان شدیم و مسابقات آسیایی نیز کمتر از پیکارهای جهانی نیست و شرایط سخت است و به خصوص اینکه تیم میزبان ژاپن با تمام توان حاضر خواهد شد.
وی یادآور شد: تایلند نیز از تیم های خوب آسیایی در رده سنی جوانان است.
ربیعی همچنین گفت: از سال گذشته که این تیم را تحویل گرفتیم، رکورد ملی پوشان راضی کننده نبود اما بعد از گذشت چندین ماه اکنون شرایط تغییر کرده و 80 درصد از اعضای تیم جوانان در آینده می توانند، پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند.
وی در خصوص برنامه تیم جوانان و همچنین آینده خود در این تیم گفت: برنامه تیم جوانان کاملا مشخص نیست و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا مشخص خواهد شد.
رکوردی گیری از تیم وزنه برداری جوانان ایران روز گذشته (دوشنبه) با حضور داوران بین المللی در تالار اختصاصی وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.
مصطفی زارعی، عباس زندی (77 کیلوگرم)، عارف خاکی، رامین ولی پور (85 کیلوگرم) رامین اورامه، رضا بیرالوند (94 کیلوگرم)، میلاد پوررشنو، پیمان جان، علیرضا دهقان (105کیلوگرم)، کوهیار فرج پور، سعید رضازاده و امیر حسین فضلی (دسته به اضافه 105 کیلوگرم) 12 وزنه برداری بودند که در رکوردگیری تیم ملی حضور داشتند.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .