تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله امینی تمامی مشكلات مسلمانان را ناشی از عمل نكردن به قرآن و عترت عنوان كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان از قم، وی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس این شهر ، همه مشكلات مسلمانان را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه مشكلات مسلمانان ناشی از عمل نكردن به قرآن و عترت است

آیت الله امینی تمامی مشكلات مسلمانان را ناشی از عمل نكردن به قرآن و عترت عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان از قم، وی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس این شهر ، همه مشكلات مسلمانان را ناشی از عمل نكردن به این دو عنوان كرد و گفت: اگر ما مسلمانان مقتدای عملی قرآن و عترت باشیم بدون شك همه مشكلاتمان حل خواهد شد.
وی با اشاره به حدیث غدیر گفت : یكی از معتبرترین احادیث مسلمانان است كه در آن پیامبر اسلام (ص) فرمودند ''من دو گوهر گران بها در میان شما می گذارم یكی قرآن و دیگری اهل بیت (ع) است.
آیت الله امینی در بخش دیگر از سخنان خود به دانش هسته ای اشاره كرد و گفت: مسوولان و سیاستمداران ایران اعتمادسازی را برای كشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه انجام دادند ولی به خاطر روحیه استكبار و استعماری این دولت ها باز خواستار توقف غنی سازی شدند.
وی خاطر نشان كرد: ایران بارها اعلام كرده است استفاده از انرژی هسته ای برای فعالیت ها بمب اتمی نیست چرا كه فرهنگ اسلامی ما این اجازه را نمی دهد.
آیت الله امینی فناوری هسته ای را حق مسلم ایرانیان دانست و گفت: دانشمندان و سیاستمداران باید از پشرفت عملی و دست یابی به انرژی هسته دست برندارند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضایعه سقوط هواپیمایی نظامی را به تمام مسلمانان و خانواده آین عزایران تسلیت گفت و افزود: مسوولان باید با تدبیر مناسبی مانع چنین حوادث تلخ شوند.
وی شهدای این حادثه را برای نظام ارزشمند قلمداد كرد و خاطر نشان كرد: ما باید برای پرواندن چنین عزیزانی میلیادها تومان خرج كنیم و چرا باید این گونه حواث باعث از بین رفتن این عزیران شود.
آیت الله امینی در ادامه به سفر پربركت رییس جمهوری و هیئت همراه به قم اشاره كرد و افزود: شهر قم مركز تشییع جهان است و نباید مورد غفلت واقع شود.
وی تصریح كرد: اكثر علما و مسوولان نظام از قم پرورش یافته اند و دولتمردان باید با بودجه اختصاص یافته بتواند این محرومیت را از قم ریشه كن كنند.

امام جمعه قم ابراز امیدواری كرد: مسوولان بتوانند با اعتباراتی حاصل شده از سفر هیئت دولت به قم بود، این استان را از محرومیت در آورند.

وی در پایان به قیام 19 دی مردم قم اشاره كرد و اظهار داشت: این قیام باعث پیروزی و عظمت انقلاب اسلامی شد.