تبیان، دستیار زندگی
معاون محتوای تبیان گفت: امروزه چرخش محتوا در دست مردم از حالت سنتی خارج شده و تفاوت های بسیاری کرده است و البته کاربران هم باید تا اندازه ای خودشان دقت کنند تا شبهه ای به ذهن شان رسید را سریعا نپذیرند و از منابع و رسانه های معتبر جست َوجو کنند و صحت موضوع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خسروی:

کاربران فضای مجازی هر مطلب عاشورایی را نپذیرند/ جست َوجو از منابع معتبر شرط اول است

معاون محتوای تبیان گفت: امروزه چرخش محتوا در دست مردم از حالت سنتی خارج شده و تفاوت های بسیاری کرده است و البته کاربران هم باید تا اندازه ای خودشان دقت کنند تا شبهه ای به ذهن شان رسید را سریعا نپذیرند و از منابع و رسانه های معتبر جست َوجو کنند و صحت موضوع را دریابند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

دکتر خسروی؛ معاونت محتوایی موسسه تبیان

حسین خسروی، معاون محتوایی تبیان، با اشاره به تولید محتوای عاشورایی در فضای مجازی گفت: یکی از اقدامات ویژه ای که ما انجام می دهیم و هرساله سعی داریم ویژه تر از دوره گذشته کار کنیم، تبیین معارف عاشوراست که برای این منظور کتاب علامه جعفری که نگاهی به عاشورا دارد را مورد توجه قرار دادیم تا کاربران با مطالعه این کتاب متوجه بسیاری از حقایق عاشورا شوند.

وی ادامه داد: دومین فعالیتی که سعی داریم در ایام محرم و صفر انجام دهیم، پاسخگویی به شبهات است. زمانی که کاربران در موتورهای جستجوگر مطالب عاشورایی را جستجو می کنند متأسفانه شاهد یک سری از مطالب تحریف شده می شوند که به این افراد پیشنهاد می کنیم تا از معتبرترین و شناخته شده ترین منابع همچون سایت تبیان و دیگر سایت های تخصصی استفاده کنند.

معاون محتوایی تبیان تصریح کرد: در ایام محرم و صفر سعی داریم تا برای پاسخ به شبهات مطالب را در قالب مقاله، فایل صوتی و پوشش سخنرانی ها به کاربران ارائه دهیم و شاهد تحریفات کمتری در حوزه عاشورایی باشیم. ما همه روزه بسیاری از مطالب سایت ها و فضای مجازی را رصد می کنیم، مسائل عمده را استخراج و پوشش می دهیم. برای مثال سخنرانی چند ساعته را در قالب پنج دقیقه و مهم ترین مطلب را به کاربران ارائه می کنیم.

وی یادآور شد: امروزه عصر مینی مالیسم است یعنی باید مطالب در کوتاه ترین زمان در اختیار کاربران قرار دهیم به همین منظور سعی داریم سخنرانی ها و مطالب طولانی را خلاصه و در کوتاه ترین حجم در اختیار کاربران قرار داریم. چنین فعالیت هایی سبب رفع بسیاری از تحریف ها و شبهات فضای مجازی می شود. متأسفانه بسیاری از کاربران از سر ناآگاهی به منابعی رجوع می کنند که چیزی جز تحریف نیست و منابع محکمی ندارند.

خسروی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا محتواهای بسیاری را در حوزه عاشورا به شکل حداکثری تولید و بارگذاری کنیم چراکه کاربران در این ایام به سراغ جستجوی مطالب عاشورایی می روند و ما باید محتوای مورد اطمینان و متقنی را در دسترس کاربران قرار دهیم. کاربران باید بدانند مطلبی را که جستجو می کنند حتما به منبع آن هم توجه داشته باشند تا خدای نکرده از منابع غیرمعتبر در مطالعات شان استفاده نکنند.

وی بیان کرد: موضوع محتوا در فضای مجازی، مسأله ای بسیار مهم و جدی است که مراجع ذیربط و قانونی وظیفه اصلی دارند و بسیار جدی و فعال کار می کنند. در بحث قرارگاهی هم تلاش هایی دارند اما موضوعی که در این میان بسیار حائز اهمیت است این بوده که اطلاعات دریافتی مردم از رسانه هاست و رسانه ها باید در این زمینه مسئولان را کمک دهند. اگر مجموعه ای در حوزه شبهات دینی و مذهبی فعالیت می کنند، باید از سوی رسانه ها به مردم شناخته شوند.

خسروی اظهار کرد: تبیان در حد بضاعتش همه تلاشش را می کند تا این آگاهی بخشی را به مردم انجام دهیم و ابزارهایی همچون تلگرام و تبیان یک رسانه است و باید در تولید محتوا بسیار فعال باشد تا محتوای مناسبی به دست مردم برسد. البته در بخش هایی در این عرصه ها دچار کم کاری هستیم اما در مجموع تبیان کانال ها و سایت های مختلف را رصد می کند و اگر در این زمینه شبهاتی را شاهد بودیم، بلافاصله برای کارشناسان و متخصصان ارسال می کنیم تا پاسخ دقیق را جویا شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه چرخش محتوا در دست مردم از حالت سنتی خارج شده و تفاوت های بسیاری کرده است. البته کاربران هم باید تا اندازه ای خودشان دقت کنند تا شبهه ای به ذهن شان رسید را سریعا نپذیرند و از منابع و رسانه های معتبر جستجو کنند و صحت موضوع را دریابند.