تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور، شفاف سازی، نقدپذیری و توجه به افکار عمومی را از ویژگی های دولت یازدهم برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و اعتدال، بدنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظام مردم سالار باید دارای روابط عمومی پاسخگو باشد

دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور، شفاف سازی، نقدپذیری و توجه به افکار عمومی را از ویژگی های دولت یازدهم برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و اعتدال، بدنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم.

هومن بهلولی- روابط عمومی

روابط‌عمومی

به گزارش  روابط عمومی، هوشمند سفیدی، رسالت مهم روابط عمومی ها را پاسخگویی عنوان کرد و افزود: پاسخگویی فرایندی است که علاوه بر روابط عمومی ها، همه اعضای سازمان ها بویژه مسئولان همواره باید آن را با توضیحات مستدل، کافی و منطقی برای مردم و مخاطبان داشته باشند.

** پاسخگویی تدریجی ضریب موفقیت کمتری دارد

این فعال رسانه های تاکید کرد: روابط عمومی ها باید پاسخگویی های بالقوه را دریابند، نه اینکه منتظر بمانند تا زمانیکه انتقاد و یا موضوعی پیش بیاید و آنگاه نسبت به پاسخگویی برآیند .
سفیدی با بیان اینکه پاسخگویی تدریجی ضریب موفقیت کمتری برای جلب رضایت مخاطبان دارد، گفت: پاسخگویی ها همواره باید مستند، محکم، قوی و با پایه و اساس باشد تا نیاز به پاسخگویی های چندباره وجود نداشته باشد .

** فقدان پاسخگویی از عوامل گسترش فساد در جامعه

سخنگوی هیات موسس خانه روابط عمومی ایران فقدان پاسخگویی را از عوامل گسترش فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه ای شفافیت و نظام پاسخگویی صحیح وجود داشته باشد، هرگز شاهد بروز و ظهور فساد نخواهیم بود .
سفیدی از پاسخگویی به عنوان یک نوع وسیله سنجش عملکرد نام برد و سرآمدی روابط عمومی ها را یک امتیاز مهم عنوان کرد .

** پاسخگویی روابط عمومی ها با اهداف آرمانی فاصله دارد

به گفته این کارشناس ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی ها امروز استراتژی و برنامه مشخصی برای پاسخگویی ندارند از این رو وضعیت پاسخگویی در آنها قابل پذیرش نیست زیرا با اهداف آرمانی فاصله زیادی دارد .

** نظام مردم سالار باید دارای روابط عمومی پاسخگو باشد

دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور گفت: نظام مردم سالار باید دارای روابط عمومی پاسخگو بوده و برای شهروندان ارزش قائل شود و مسئولان آن نسبت به پاسخگویی در مقابل مردم و جامعه متعهد باشند .
سفیدی با بیان اینکه نباید کارگروه موقت در نظام پاسخگویی را فعال کرد، افزود: باید دست به دست هم داده و نظام پاسخگویی را در روابط عمومی ها تدوین کنیم .

** شفاف سازی و نقدپذیری و از ویژگی های دولت یازدهم

سخنگوی هیات موسس خانه روابط عمومی در ادامه شفاف سازی، نقدپذیری و توجه به افکار عمومی را از ویژگی های دولت یازدهم برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و اعتدال به دنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم .
سفیدی ادامه داد: این دولت با توجه به تاکید رییس جمهوری، زبان تکریم را بکار می برد نه زبان تهدید و زور .
وی اظهار داشت: براین اساس بدنبال این هستیم که به جایگاه اصلی مردم توجه شود که مردم در امور جامعه و کارها دخالت داشته باشند .
سفیدی همچنین به برخی نقاط قوت، ضعف و چالش های روابط عمومی کشور اشاره کرد و گفت: حرفه روابط عمومی در 60 سال اخیر گام های موثر و رو به جلویی را برداشته که از آن جمله می توان به آموزش این حرفه در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، تشکیل انجمن ها و موسسات، شدت گرفتن تولید علم، مطرح شدن روابط عمومی ایران در سطح جهانی از لحاظ نظری، صاحب کرسی شدن در انجمن های بین المللی روابط عمومی اشاره کرد .