تبیان، دستیار زندگی
چگونه میتوانید محرمتان را زیباتر کنید؟آیا پیاده کردن سبک رفتاری امام حسین (ع) در زندگی شدنی است ؟چگ.نه کودک تان را با واقعه عاشورا آشنا کنید؟ نذر خانواده شما امسال چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب سئالانت خود را بیابید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی بر واقعه عاشورا

چگونه میتوانید محرمتان را زیباتر کنید؟آیا پیاده کردن سبک رفتاری امام حسین (ع) در زندگی شدنی است ؟چگونه کودک تان را با واقعه عاشورا آشنا کنید؟ نذر خانواده شما امسال چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب سئوالاتت خود را بیابید.

گروه زندگی تبیان
عاشورا ،محرم

پیاده کردن سبک رفتاری امام حسین (ع) در زندگی
محرم که می رسد، خیابان پر می شود از ایستگاه های صلواتی که هر کدام به نوبه خود سعی می کنند با هر چه در توان دارند مرهمی بر دل های تشنه عزاداران حسینی باشند. آن هم فقط به یاد بزرگمردی که فریاد العطش در تاریخ ماندگار شد.

محرمتان را زیباتر کنید
ماه محرم ویژگی های خاص خودش را دارد، شاید با زیباتر کردن رفتارهایمان، انگشت های اتهام هایی که به سمت ما نشانه رفته، کمی آن طرف تر رود.

برداشت با شما
آسمان تاریک است. صدای طبل ها خبر از آمدن دسته های عزاداری می دهد. نوای زیبای پسری جوان خیابان ها را معطر به طراوت نام سالار شهیدان و کوچه ها را مهیّای قدم های آرام زنجیرزن ها می کند. هر چه نزدیک تر می آیند خانه ها هم با دسته ها هم نوا می شوند و مردم به خیابان ها می روند. بوی اسپند و صدای زنجیرها آرامشی بر قلب های شلوغ خیابان ها و کوچه ها می نشاند. همه آمده اند برای دیدن معرکه ی عشق به سیدالشهدا.

کودک تان را با واقعه عاشورا آشنا کنید
یکی از مهم ترین مسایلی که باید از دوران خردسالی به کودکان آموزش داده شود، مسایل مذهبی است. والدین باید در ابتدا به پایه گذاری ارزش های مذهبی در کودکان خود بپردازند و این مساله مهم را پله پله و آرام آرام به کودکانشان یاد بدهند تا آنها هم راحت تر بتوانند این مسایل را درک کنند و دلزدگی در آنها ایجاد نشود.

آخر به آرزوت رسیدی
سرم را به شیشه اتوبوس تکیه داده بودم، امیر علی کنارم نشسته  و با انگشتانش بازی می کند، هنوز دو ایستگاه مانده است تا به مقصد برسیم، امیر علی که گویا خسته شده است گفت: «مامان پس کس میرسیم» دستش را در دستانم می فشارم و آرام می گویم:«کم مونده مامان الان می رسیم.» چقدر چشمانش شبیه چشمان احمد است، به همان زیبایی و با همان غم.

نذر خانواده شما امسال چیست؟
در فرهنگ باورهای دینی ایرانی های مسلمان، یکی از مهمترین ایامی که بیشترین نمود را دارد و بسیاری از مومنان به ادیان دیگر را نیز با خود همراه کرده؛ آیین ها و مراسم بزرگداشت ایام محرم و صفر است که نسل به نسل به ما رسیده و ما نیز به فرزندانمان منتقل می کنیم.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.