تبیان، دستیار زندگی
ریاست اجرایی پس از دیدار عبدالله با مقام های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ایران در حل مشکل مهاجران افغانستان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وعده ایران در حل مشکل مهاجران افغانستان

ریاست اجرایی پس از دیدار عبدالله با مقام  های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ایران در حل مشکل مهاجران افغانستان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

بخش سیاست تبیان

وعده ایران در حل مشکل مهاجران افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی اعلام کرد: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی پنج شنبه در ژنو با حسین ذوالفقاری، معاون وزیر داخله جمهوری اسلامی ایران دیدارکرد.
عبدالله در این دیدار درباره روابط نیک و استثنایی با جمهوری اسلامی ایران صحبت و از همکاری های همه جانبه این کشور با مهاجران افغان سپاسگزاری کرد.
در این دیدار عبدالله با بیان علاقمندی افغانستان در خصوص پایان یافتن سلسله مهاجرت های اتباع افغانستان و بازگشت آنها به کشور خواستار در نظرداشتن واقعیت ها و وضعیت موجود و همکاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین افغانستان شد.
ذوالفقاری به رییس اجرایی از همکاری کشورش با افغانستان درباره رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان اطمینان داد و گفت: در این اواخر اقدامات مناسبی در قبال مهاجرین افغانستان صورت گرفته و از تصمیم حل مشکل بیمه مهاجران و حق آموزش و پرورش اطفال مهاجر خبر داد.
در این نشست همچنان درباره قانونمندی حضور مهاجران و کارگران افغانستان در ایران?  مبارزه با موادمخدر? همکاری میان دو کشور در بخش کشت بدیل در افغانستان و همکاری مشترک در مرزهای ایران و افغانستان بحث و تبادل نظر شد.
منبع: خبرگزاری جمهور