تبیان، دستیار زندگی
یک بازی ساده و جالب که با کمک نقاله میتوانید زاویه اشکال نشان داده شده را مشخص کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیدا کردن زاویه به وسیله نقاله

پیدا کردن زاویه به وسیله نقاله

یکی از دقیق ترین و بهترین روش های اندازه گیری زاویه استفاده از نقاله است در این روش با قرار دادن نقاله روی شکل مورد نظر میتوان زاویه اضلاع شکل را به دست آورد.
این بازی یک بازی ساده و در عین حال کاربردی استکه که به وسیله این بازی دانش آموزان می توانند با  مفهوم زاویه و استفاده از نقاله به خوبی آشنا شوند. 

در این بازی بعد از زدن دکمه ورود در ابتدا که با علامت دست مشخص شده شما به صفحه اصلی بازی هدایت می شوید.
در این صفحه شما تعدادی مربع را مشاهده می کنید که در آن ها ٢ خط متصل به هم ترسیم شده  که بین این ٢ خط یک زاویه ترسیم شده است.


در  این بازی زیر هر مربع یک مستطیل وجود  دارد که درون آن با علامت سوال مشخص شده است  دانش آموزان با کلیک کردن روی هرکدام از مستطیل ها می توانند اندازه زاویه همان شکل را مشاهده کنید.

در سمت پایین بازی ٣ گزینه وجود دارد که گزینه اول که روی آن عدد ٠ تا ٣٦٠ نوشته شده برای مشخص کردن زاویه کل اشکال و گزینه دوم که با new شروع شده برای انجام یک بازی جدید و گزینه سوم  protractor برای اضافه کردن نقاله درون بازی است.

با انتخاب گزینه protractor و اضافه شدن نقاله به بازی در قسمت چپ و راست نقاله دو گزینه move و Rotate وجود دارد که  با گرفتن و نگه داشتن روی آن ها میتوان به ترتیب نقاله را حرکت داد و یا چرخاند.


برای دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.


مرکز یادگیری سایت تبیان-علی کلوت