تبیان، دستیار زندگی
وبلاگ نوعی از صفحات اینترنتی بامحتوای شخصی است که مطالب آن بر مبنای زمانی که ثبت شده گروه بندی و به ترتیب از تازه ترین رخداد به قدیم ارائه می گردد. برای ساخت وبلاگ باید به یکی از سرویس های ارایه دهنده وبلاگ رایگان رجوع کرد و سپس در این ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی وبلاگ دستاورد تقدیری دوره اول نور ایمان

طراحی وبلاگ دستاورد برتر دوره اول نور ایمان

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره اول
موضوع: طراحی وبلاگ
نام مدرسه: نور ایمان
نام استاد: خانم شادی قزلباش
دانش آموزان: نگار انصاری، حدیث لطف اله زاده

چکیده:
وبلاگ نوعی از صفحات اینترنتی بامحتوای شخصی است که مطالب آن بر مبنای زمانی که ثبت شده گروه بندی و به ترتیب از تازه ترین رخداد به قدیم ارائه می گردد. برای ساخت وبلاگ باید به یکی از سرویس های ارایه دهنده وبلاگ رایگان رجوع کرد و سپس در این سایت ثبت وبلاگ کرد. وب نوشت یا وبلاگ که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ )به انگلیسی: Blog ( هم می گویند.
در دنیایی زندگی می کنیم که اطلاعات با سرعت نور جابه جا می شود. پس تصمیم گرفتیم وبلاگی طراحی کنیم که مسایل علمی را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم.

اهداف تحقیق
-1 طراحی یک محیط سالم و مطلوب مجازی جهت تبادل اطلاعات علمی با دیگران.
-2 افزایش معلومات علمی
3- آشنایی با دانش آموزان مبتکر و خلاق

طراحی وبلاگ دستاورد برتر دوره اول نور ایمان

اینترنت امکانات و ابزارهای متعددی را به منظور ارائه خدمات و سرویس ها در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. یکی از ویژگی های بسیار جذاب اینترنت ارائه سرویس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پویا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با یک مطلب، آگاه شوید. در این راستا هر یک از کاربران می توانند دانش و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار داده و خود نیز به عنوان عضوی از یک جامعه شبکه ای مطرح گردند (اشتراک دانش). فرض کنید ابزاری ارزان قیمت برای انتشار مطلب در اختیار هر نویسنده و یا صاحب قلمی باشد که بتواند با استفاده از آن عقاید، اخبار، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوعات مورد علاقه، بدون محدودیت های مرسوم بیان نماید. آیا شما علاقه مند به استفاده از چنین ابزاری می باشید؟ آیا تمایل به داشتن یک روزنامه شخصی دارید که در آن بتوانید مطالب خود را در ارتباط با موضوعات مورد علاقه، بیان نمائید؟ بشریت در طی چند سال گذشته قدم در دنیای جدیدی گذاشته است که بدون شک یکی از مهمترین دستاوردهای آن تحول و دگرگونی اساسی در ارتباط با نحوه نشر اطلاعات است.

تاریخچه وبلاگ و وبلاگ نویسی
برخی بر این عقیده هستند که اولین وبلاگ توسط تیم. برنرزلی (مخترع وب) ایجاد شد که در آن وی به سایت های جدیدی که در آن زمان ایجاد و بر روی اینترنت فعال می شدند، اشاره می نمود. دومین وبلاگ توسط "Marc Andreessen" در NCSA ایجاد شد که وی نیز در آن عملیاتی مشابه وبلاگ" برنرزلی " را انجام می داد (تا اواسط ۶۹۹۱) در فاصله بین سال های ۶۹۹۱ تا ۶۹۹۱ که از آن به عنوان "انفجار وب "، نام برده می شود، چندین وبلاگ جدید دیگر نیز ایجاد گردید. از وبلاگ های اولیه می توان به وبلاگ متعلق به Dave Winer اشاره نمود.


نتیجه گیری
در این گروه با کمک دبیر راهنما و رایانه موفق به طراحی یک وبلاگ و مدیریت آن شدیم. اطلاعات روز علمی در داخل وبلاگ قرار داده شد و وبلاگ در دسترس دیگران قرار گرفت. مدیریت شد و به روز شد. هدف ما از این کار تبادل اطلاعات و آشنایی با مسایل علمی در محیط مجازی سالم می باشد.

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.
  
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی