تبیان، دستیار زندگی
سرنوشت فوتسال ایران بعد از این موفقیت با ابهاماتی مواجه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده مبهم فوتسال

سرنوشت فوتسال ایران بعد از این موفقیت با ابهاماتی مواجه است.

بخش ورزشی تبیان

تیم ملی فوتسال

پیش از جام جهانی و با توجه به شرایط نامناسب تیم ملی گفته می شد ناظم الشریعه بعد از مسابقات برکنار شده و به احتمال فراوان به تیم حفاری اهواز خواهد پیوست. اما با موفقیت تاریخی تیم ملی در جام جهانی، قطعا اصلی ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی، ناظم الشریعه خواهد بود.

اما این مربی موفق یک مخالف بزرگ در فدراسیون فوتبال دارد. عباس ترابیان که پیش از انتخاب ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی، مخالف سرسخت او بود و گزینه هایی چون شمس و صالح را پیشنهاد کرده بود، اعتقاد چندانی به این مربی ندارد. حتی تاج در مصاحبه اش اعلام کرده برخی در کلمبیا بعد از باخت ایران به اسپانیا توصیه کرده اند ناظم الشریعه فورا برکنار شود که «ایسنا» مدعی شد براساس شنیده ها این پیشنهاد از سوی ترابیان مطرح شده است. با این حال باید منتظر ماند و دید ترابیان موفق می شود مانع از تمدید قرارداد سرمربی تیم سوم جهان شود یا نه.

همچنین جدایی صانعی از تیم ملی قطعی خواهد بود چرا که وی به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 20 سال ایران انتخاب شده و باید هدایت این تیم در اولین دوره مسابقات آسیایی را بر عهده داشته باشد.  اما قبل از انتخاب کادرفنی تیم ملی، باید تکلیف صندلی ریاست کمیته فوتسال مشخص شود.

بعد از انتخاب سیدرضا افتخاری به عنوان سرپرست باشگاه استقلال تهران، علی کفاشیان از سوی تاج حکم گرفت تا سرپرستی کمیته فوتسال را به عهده بگیرد، اما کفاشیان از همان روزهای نخست به موقتی بودن حضورش در فوتسال تاکید داشت و از طرفی تاج و افتخاری اصرار به ماندن او می کردند. با این حال کفاشیان حرف خود را به کرسی نشاند و قرار بر انتخاب رئیس جدید برای فوتسال ایران شد.

از همین رو هفته گذشته جلسه ای بین تاج و کفاشیان با وزیر ورزش و جوانان برگزار و در آن پیرامون انتخاب رئیس جدید فوتسال بحث شد. این احتمال وجود دارد که بعد از برگزاری این جلسه ریاست کمیته فوتسال باز هم به یکی از مدیران وزارتی سپرده شود.


منبع : اسپرت