تبیان، دستیار زندگی
از سوی وزیرآموزش و پرورش شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب )به استان ها ) ابلاغ شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابلاغ شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر»

از سوی وزیرآموزش و پرورش شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب )به استان ها ) ابلاغ شد.

علی اصغر فانی، مجلس شورای اسلامی، استیضاح فانی، وزیر، اسلام، وزیر آموزش و پرورش،

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی طی نامه ای، دستورالعمل برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب ) را به منظور اجرا به استان ها ابلاغ كرد؛ در مقدمه این شیوه نامه آمده است؛مساله شناسایی، جذب وحمایت از نخبگان از جمله مواردی است که موردتاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی وهمه اندیشمندان و صاحب نظران کشور است و در اسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد و در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران 1404 آمده است که کشور می بایست برخوردار ازدانش پیشرفته توانا در تولیدعلم و فناوری، متکی برسهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولیدملی باشد.

براین اساس؛ ‌این طرح با هدف، شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر، ایجاد سازوكار های مناسب درجهت رشد و بالندگی، تقویت درونی كردن هویت دینی و ملی و بهره مندی از توانمندی ها و قابلیت های استعدادهای برتر در پیشرفت كشور، در مدارس مجری سراسر كشور اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، ‌اعتبارات این طرح پس از تایید ستاد اجرای مركزی برنامه شهاب ازمنابع اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان تامین و به ادارات كلآموزش و پرورش استان ها تخصیص خواهد یافت.

گفتنی است؛ این طرح زیر نظر شورای راهبری برنامه ملی شهاب در بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود و در سطح وزارتخانه، اداره كل، شهرستان ها و مناطق و مدرسه ستادهای برنامه ملی شهاب كار نظارت و ارزیابی طرح ملی شهاب را برعهده دارند. 

برای دریافت متن کامل دستورالعمل اینجا کلیک کنید.

منبع: پورتال وزرات آموزش و پرورش