تبیان، دستیار زندگی
یک هنرمند ایرانی به عنوان نماینده آسیا، در نمایشگاه صنایع دستی سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکا که در شهر تنه ریف (جزایر قناری اسپانیا) برگزار می شود، شرکت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی هنر چوب ایران در نمایشگاه جزایر قناری

یک هنرمند ایرانی به عنوان نماینده آسیا، در نمایشگاه صنایع دستی سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکا که در شهر تنه ریف (جزایر قناری اسپانیا) برگزار می شود، شرکت می کند.

بخش هنری تبیان

صنایع دستی

یاسر یامی درباره شرکت در این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه از 8 تا 16 آبان ماه در جزایر قناری اسپانیا برگزار می شود و بعد از شرکت در نمایشگاه گردشگری «فیتور» اسپانیا که سال گذشته برگزار شد، به این نمایشگاه دعوت شدم.

او ادامه داد: در مکاتبه با این نمایشگاه، شهری را که در آن متولد شدم، معرفی کردم و توضیح دادم که تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان «شهر خلاق جهانی فرش» انتخاب شده است و چون این موضوع برای آن ها اهمیت زیادی داشت، قرار شد توسط بنرهایی، تبریز را در آن نمایشگاه معرفی کنند. به همین دلیل از من خواستند تا چند ژس از صنایع دستی تبریز برای آن ها ارسال کنم.

این هنرمند ساکن استان البرز با بیان این که همراه همسرم (لیدا صیامی) که معرق و منبت چوب انجام می دهد، به این نمایشگاه دعوت شده ام، گفت: ما به دعوت کننده، پیشنهاد برگزاری کارگاه زنده را دادیم، آن ها نیز از این موضوع استقبال کردند.

یاسر یامی فارغ التحصیل رشته عمران و متولد سال 1360 است. او کارش را از سال 1376 شروع کرد و از سال 1380 تا 1384 معرق چوب کار  کرده و هشت مقام کشوری در زمینه معرق دریافت کرده است.

این هنرمند تا کنون موفق به دریافت چند نشان ملی شده و در رقابت بین المللی صنایع دستی از سوی شورای جهانی ( wcc) در سال 1393 کشور چین موفق به دریافت نشان نقره شد. یامی سال گذشته در روز جهانی صنایع دستی به عنوان هنرمند برتر معرفی شد.


منبع: ایسنا