تبیان، دستیار زندگی
مقامات آمریکایی به تازگی طی اظهاراتی با ادعای ریشه دوانی عمیق القاعده در افغانستان درباره گسترش نفوذ القاعده در این کشور هشدار دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادعای ریشه دوانی القاعده در افغانستان

مقامات آمریکایی به تازگی طی اظهاراتی با ادعای ریشه دوانی عمیق القاعده در افغانستان درباره گسترش نفوذ القاعده در این کشور هشدار دادند.

بخش سیاست تبیان

ادعای ریشه دوانی القاعده در افغانستان

مقامات آمریکایی می گویند، پس از پایان ماموریت  جنگی امریکا در سال 2014 در افغانستان، فعالیت  شبکه القاعده در سراسر افغانستان، بار دیگر افزایش یافته است.
جنرال جان نیکولسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع می گوید: شبکه القاعده با استفاده از خلا امنیتی در مناطق دور دست افغانستان، به نفع خویش بهره برداری کرده است.
او گفت: ارتش ما اکنون درحال هدف قرار دادن رهبران شبکه القاعده، در هفت ولایت مختلف افغانستان است که پس از سال 2001میلادی در بالاترین حد رشد خود قرار دارد.
با این حال امریکا با همکاری و رهبری نظامیان افغانستان در سال 2015 میلادی موفق شدند، بزرگترین کمپ آموزشی شبکه القاعده ی را در این کشور نابود سازند.
لانگ وال ژورنال، یک نهاد تحقیقاتی نظامی امریکایی در گزارشی تصریح کرد: امریکا، نفوذ شبکه القاعده در افغانستان طی 6 سال گذشته را دستکم گرفته بود.
شماری از آگاهان اما تاکید دارند، القاعده مربوط به پاکستان است و این کشور بزرگترین پایگاه های این گروه را در خود جای داده است.
القاعده از اهداف اصلی نظامی امریکا در افغانستان است و ناتو به رهبری امریکا در سال 2001 به هدف نابودی این شبکه وارد افغانستان شد.
منبع: شفقنا