تبیان، دستیار زندگی
در این آموزش تعاملی گردآوری شده دانش آموزان مقطع متوسطه اول به خوبی با شمارش اعداد و عمل جمع آشنا می شوند و دانش آموزانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقمند می باشند می توانند با ترجمه کردن نام شکل هایی که شمارش می کنند کلمات انگلیسی آنها را نیز یاد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش (شمارش و جمع)

معمولی ترین روش برای شمارش اشیاء دسته بندی به صورت یکی، ده تایی، صدتایی، هزارتایی و ... می باشد این نمایش ارزش مکانی اعداد را (دستگاه شمارش ده دهی ) می نامند.

آموزش (شمارش و جمع)

در این بازی آموزشی ابتدا روی کلمه play کلیک کنید و وارد بازی بشوید سپس با توجه به شکل ها ( در اینجا capsicum فلفل دلمه ای می باشد.) تعداد هر شکل را در جای خالی پایین آن توسط کلیک کردن روی اعداد ماشین حساب وارد کنید و در آخر اعداد بدست آمده را با هم جمع کرده و حاصل عبارت را در جای خالی جلوی علامت مساوی وارد کنید.

می توانید روی دکمه (Ans که مخفف کلمه پاسخ می باشد.) کلیک کنید و جواب را مشاهده کنید یا قبل از آن خودتان این مراحل را طی کرده و جاهای خالی را با عدد مناسب پر کنید. (در قسمت پایین جلو کلمه (Read as) تعداد شکل هایی را که شمارش آن ها را در جای خالی نوشته اید وارد کنید (در این شکل 4 مرتبه تعداد شکل ها وارد شده است.) و در جلو کلمه (Times) تعداد شمارش یک شکل را وارد نمایید.

آموزش (شمارش و جمع)از این قسمت می توانید متوجه شوید که 4 مرتبه عدد 7 را با هم جمع کرده اید که حاصل آخر عدد 28 شده است یا می توان گفت فلفل دلمه ای ها به چهار دسته 7 تایی تقسیم شده اند.

توجه: برای رفتن به خانه های دیگر می توانید از کلیدهای جهت نما روی ماشین حساب استفاده نمایید.
کلمه Next بعدی، کلمه confirm تایید، کلمه prev قبلی و Ans پاسخ یا جواب می باشد.

در این آموزش تعاملی گردآوری شده دانش آموزان مقطع متوسطه اول به خوبی با شمارش اعداد و عمل جمع آشنا می شوند و دانش آموزانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقمند می باشند می توانند با ترجمه کردن نام شکل هایی که شمارش می کنند کلمات انگلیسی آنها را نیز یاد بگیرند. 




جهت دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان