تبیان، دستیار زندگی
مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از فراهم شدن محصولات فرهنگی که به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت، خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی عنوان کرد:

توشه های فرهنگی اربعین آماده ارائه به زائران حسینی

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از فراهم شدن محصولات فرهنگی که به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت، خبر داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از آماده شدن سرودها و نوحه های عربی ویژه اربعین حسینی خبر داد و گفت: به زودی از این مجموعه رونمایی می شود.
 
وی از رونمایی از نرم افزارهای تولید شده برای مراسم پیاده روی اربعین نیز خبر داد و گفت: این نرم افزارها به صورت رایگان در سامانه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بارگذاری و در اختیار عموم مردم قرار داده می شود. همچنین در سایر موسسه های فرهنگی مانند تبیان، آپارات، بازار و ... نیز بارگذاری می شود که قابلیت دانلود رایگان دارند.
 
حجت الاسلام احمدی نرم افزار جامع اربعین که در سال گذشته تهیه شده و در سال جاری ارتقا یافته است، نرم افزار نقشه راه، اطلاعات سفر، مسائل بهداشتی، بحث های معرفتی و نرم افزارهای روایت گری راویان عربی، انگلیسی و فارسی زبان را از دیگر محصولات فرهنگی فراهم شده برای زائران اربعین عنوان کرد و گفت: کتابخانه زائر نیز مجموعه اطلاعاتی است که زائران اربعین می توانند به مطالعه آنها بپردازند.
 
وی افزود: کتاب های ویژه روحانیان و مبلغان، سفرنامه اربعین با عنوان «جا پای زینب» به قلم دکتر توکلی نیز در حال آماده شدن است، همچنین آموزش های راویان عرب زبان و راویان ویژه کودکان در خوزستان شروع شده است.
 
مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در خصوص برنامه های فرهنگی که برای زائران سایر کشورها فراهم شده است نیز گفت: عمده زائران اربعین که از ایران به عراق می روند، پاکستانی ها و افغانستانی ها هستند که در زاهدان کارویژه خاصی برای آنها تشکیل شده است. در شهرهای مسیر حرکت آنها هم برنامه های فرهنگی مبلغان به زبان اردو به آنها ارائه می شود و برای ترک زبان کشور آذربایجان و ترکیه که به ایران آمده و از ایران راهی عراق می شوند نیز محصولات فرهنگی تولید شده است.