تبیان، دستیار زندگی
معاون دوم رییس جمهور افغانستان در راس هیئتی از مسوولان دولتی، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم امریکا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر معاون دوم رییس جمهور به امریکا

معاون دوم رییس جمهور افغانستان در راس هیئتی از مسوولان دولتی، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم امریکا شد.

بخش سیاست تبیان

سفر معاون دوم رییس جمهور به امریکا


سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان در راس هیئتی از دولت این کشور، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم امریکا شد.
دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری، در خبرنامه یی اعلام کرد: این هیئت بعد از ظهر دیروز (یک شنبه) کابل را به مقصد واشنگتن ترک کرده است.
قرار است، سرور دانش، به نمایندگی از کشور افغانستان، در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.
این خبرنامه می افزاید: معاون دوم رئیس جمهور، در این سخنرانی مواضع مختلف دولت  افغانستان را در قبال مسائل مهم ملی و بین المللی مانند مبارزه با تروریزم، صلح و امنیت جهانی، جلوگیری از رشد افراط گرایی، کمک جامعه جهانی به تأمین ثبات و بازسازی افغانستان، پیشرفت روند تعهدات دو جانبه افغانستان و همکاران بین المللی بیان خواهد کرد.
قرار است، دانش در حاشیه این سفر، با بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد، مقام های ارشد شماری از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس و برخی از مهاجران افغانستانی مقیم امریکا دیدار و گفتگو نماید.
صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه و حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی این وزارت و محمود صیقل، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، حمدالله محب، سفیر کبیر و نماینده فوق العاده رئیس جمهور در واشنگتن و سید انور رحمتی، رئیس دفتر معاون دوم رئیس جمهور، دانش را در این سفر همراهی می کنند.
منبع: خبرگزاری آوا