تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی والی هرات می گوید که طی سال گذشته در این ولایت بیش از پنجصد کشته و زخمی به جای گذاشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفات طالبان طی سال گذشته در هرات

سخنگوی والی هرات می گوید که طی سال گذشته در این ولایت بیش از پنجصد کشته و زخمی به جای گذاشتند.

بخش سیاست تبیان

تلفات سنگین طالبان طی سال گذشته در هرات

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات می گوید: طی یک سال گذشته، طالبان در هرات بیش از پنجصد کشته و زخمی به جای گذاشتند و بیشتر این تلفات در ولسوالی های شیندند، گلران، کشک کهنه، فارسی، اوبه، چشت و ادرسکن بوده است.
به گفته او، نیروهای امنیتی طی این مدت توانستند، بیش از 3300 تن دیگر را هم به اتهامات گوناگون دستگیر کنند. این درحالی است که نمایندگان شورای ولایتی هرات نیز اعتقاد دارند، عملیات نیروهای امنیتی باعث آرام شدن این ولایت شده است.
نبردهای نیروهای امنیتی با گروه طالبان طی سال گذشته، در ولایت هرات گاهی شدید گاهی ضهیف بوده، ولی طالبان در برخی از ولسوالی ها مانند شیندید حضور فعال تری داشتند و نیروهای امنیتی را به چالش کشیدند.
جیلانی فرهاد می گوید: در نبردهای این ولایت، طالبان 500 کشته و زخمی به جای گذاشتند.
«محمد مهدی حدید»، مسوول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات هم می گوید: از آوان سال روان تاکنون 45 نیروی امنیتی در رویدادهای مختلف از پای درآمدند، ولی توانایی نیروهای امنیتی بالا رفته و این باعث آرام شدن ولایت شده است.
هرات در غرب افغانستان از جمله مناطق نسبتآ آرام به شمار می رود، اما افراد مسلح ناشناس موجب از بین رفتن آرامش در این ولایت شده بودند.
ترور و آدم ربایی از عمده ترین نگرانی های باشنده گان هرات است. طالبان در سه ولسوالی شیندند در جنوب، کشک کهنه در شمال و گلران در شمال غرب این ولایت حضور دارند و گهگاهی برای نیروهای امنیتی دردسر آفرینی می کنند.
منبع: پیام آفتاب