تبیان، دستیار زندگی
گاهی پیش می آید که با سردرد از خواب بیدار می شوید، ولی آیا دلیلش را می دانید؟ جراحی زیبایی شکم عوارضی دارد، ولی آیا فایده ای هم دارد؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردرد بعد از خواب و شپش سر در مدرسه

گاهی پیش می آید که با سردرد از خواب بیدار می شوید، ولی آیا دلیلش را می دانید؟ جراحی زیبایی شکم عوارضی دارد، ولی آیا فایده ای هم دارد؟ با شروع مدارس، والدین نگران ابتلای فرزندشان به شپش سر می شوند، ولی چقدر در این باره اطلاعات دارید؟ با خواندن مطالب زیر پاسخ این سئوالات را پیدا خواهید کرد.

فرآوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
سردرد

چرا صبح با سردرد از خواب بیدار می شوم؟

برای پیشگیری از سردردهای صبحگاهی لازم است که عوامل آن را به خوبی بشناسید. اگر عوامل، قابل تشخیص و جزو موارد رایج باشند، می توانید با رعایت مواردی از آن پیشگیری کنید. اما اگر علت رایجی برای آن پیدا نکردید لازم است که به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این مطلب شما را با عوامل سردرد صبحگاهی بیشتر آشنا می کنیم.

متخصص طب سوزنی با دیدن زبانتان چه می فهمد؟

متخصصان طب سوزنی با تغییراتی که بر روی زبان حاصل می شود می توانند به بسیاری از مشکلات درون بدن پی ببرند و در درمان آن ها به فرد کمک کنند. در این جا به چند مشکل که می توان از روی زبان به وجود آن ها پی برد اشاره می کنیم.

مزایای جراحی زیبایی شکم

تعداد افرادی که سالانه به عمل جراحی زیبایی شکم روی می آورند در حال افزایش است، اما سوال این جاست که آیا این جراحی مفید هم هست؟

3 باور غلط درباره حافظه

بررسی های که در موسسه مک آرتور(MacArthur)  انجام شده نتایج جالبی را در خصوص اثرات پیری بر حافظه و قدرت ذهن به اثبات رسانده است که 3 باور رایج در خصوص مغز و حافظه را زیر سوال می برد. در این مطلب بیشتر در خصوص این سه باور صحبت می کنیم.

عوارض جانبی داروهای معده

مشکلاتی مانند ریفلاکس معده (بازگشت اسید معده)، زخم معده و غیره جزو مشکلاتی هستند که خیلی ها را درگیر کرده است. بسیاری از این مشکلات با مصرف داروهایی که برای کاهش حالت اسیدیته معده تولید شده اند قابل درمان اند. ولی این داروها نیز عوارض خود را دارند.

شپش سر در بچه های مدرسه ای

شپش ها حشراتی پهن و بدون بال هستند که به پوست می چسبند و از خون انسان تغذیه می کنند و روی ساقه موها تخم می گذارند. البته این حشرات توانایی پرواز، جهیدن یا نفوذ به درون پوست سر را ندارند، ولی پای آنها برای چسبیدن به موها تکامل یافته است.

7 راه جلوگیری از خشکی چشم

آیا دچار خشکی و خارش چشم هستید؟ آلودگی هوا، آلرژی و آب و هوا مظنونین معمول این مشکل چشمی هستند. اما به غیر از این موارد، دلایل دیگری نیز وجود دارند. با افزایش سن افراد دچار خشکی چشم می شوند،  به خصوص اگر فرد در زمان یائسگی به سر می برد. این روش ها را برای مراقبت از چشم و حفظ رطوبت و شادابی آن دنبال کنید.

افتادگی رحم درمان دارد

بسیاری از خانم ها تصور می کنند بروز افتادگی رحم که معمولا با افتادگی مثانه همراه است از عوارض زایمان طبیعی است. گرچه این تصور نادرست نیست، اما متخصصان زنان باز هم به انجام زایمان طبیعی به جای سزارین تاکید می کنند و معتقدند افتادگی رحم مشکلی قابل درمان است، در حالی که عوارض سزارین بیشتر است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.