تبیان، دستیار زندگی
شرایط سرخابی ها بعد از داربی 83 متفاوت است و دو تیم برای بازی مقابل نمایندگان اصفهانی شرایط ویژه ای را تجربه می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو و منصوریان و فشارهای پیش رو

شرایط سرخابی ها بعد از داربی 83 متفاوت است و دو تیم برای بازی مقابل نمایندگان اصفهانی شرایط ویژه ای را تجربه می کنند.

رضا رستگاری - بخش ورزشی تبیان
داربی

باز هم یک داربی دیگر و یک تساوی دیگر رقم خورد تا تنها بازیکنان از این بازی و نتیجه راضی باشند و یک بار دیگر فوتبال دوستان طعم تساوی  کسل کننده بدون گل سرخابی ها را بچشند.

منصوریان که در صورت شکست باید خودش را برای ترک نیمکت استقلال آماده می کرد تیمش را دفاعی تر از بازی های گذشته وارد زمین کرد تا بتواند حداقل امتیاز بازی را از آن خود کند و همچنان مقابل برانکو شکست نخورد . در آن سوی میدان و در حالی که با توجه به جایگاه دو تیم کارشناسان کار آسانی را برای پرسپولیس پیش بینی می کردند این برانکو بود که تیمش را ترسوتر از گذشته روانه میدان کرد تا رکورد های آنها نیز دست نخورده باقی بماند و سرخ ها به 10 بازی بی شکست مقابل رقیب دیرینه خود دل خوش کنند.

حالا بعد از این تساوی برانكو و منصوریان در حالی باید به زندگی عادی برگردند كه شرایط پرسپولیس و استقلال كاملا با هم متفاوت است.

سرمربی آبی ها که روزهای پر فشاری را تجربه کرده است بعد از تساوی یکی از شادترین افراد حاضر در ورزشگاه آزادی بود که حتی کارش به زانو زدن و تعظیم کردن به هواداران استقلال هم کشید و به همراه هواداران از توقف پرسپولیس و جایگاه پانزدهمی به شادمانی پرداختند. اگرچه سرمربی استقلال در نشست خبری مدعی شد از نتیجه به دست آمده راضی نیست، اما تنها مروری بر حس و حال او پیش و پس از دربی تهران، واقعیتی خلاف این ادعا را به اثبات می رساند.

اما این پایان کار نیست و به نظر می رسد منصوریان و شاگردانش در مسیر دشواری قرار گرفته اند و تازه بازی های دشوار استقلال آغاز شده است. آبی های پایتخت تاکنون از 6 بازی 4 امتیاز گرفته اند و به دلیل تفاضل گل بالاتر از گسترش فولاد قرار گرفته اند.  البته تیم منصوریان روز به روز نمایش بهتری از خود به نمایش می گذارد و به نظر می رسد کم کم از فشار هفته های اول لیگ برتر که ساخت خود سرمربی استقلال بود رهایی پیدا کرده است اما رویارویی با رقبایی مثل ذوب آهن ،تراکتورسازی ،سپاهان ،سایپا و ...... می تواند کار را برای آبی ها حساس تر از گذشته کند و اگر آنها نتوانند از سد ذوب آهن بگذرند شاید بعد از تعطیلات منصوریان شغل خود را از دست داده باشد . به همین خاطر آبی  های پایتخت باید بتوانند به هر قیمتی که شده اولین سه امتیاز خود را قبل از آغاز تعطیلات کسب کند . آیا منصوریان می تواند گل محمدی پرسپولیسی را از پیش رو بردارد ؟

اما در آن سوی میدان هواداران قرمز ها ناراحت داربی هستند و اعتقاد داشتند تیم شان می توانست یک پیروزی دیگر مقابل رقیب سنتی خود کسب کنند اما اینگونه نشد تا برانکو و شاگردانش کم کم وارد بحران های ریز و درشت شوند .

هرچند پرسپولیس در مقایسه با پارسال عملکرد مناسبی داشته است  اما دو تساوی متوالی ،درخشش ساسان انصاری و خروج احتمالی احمد نورالهی ،آماده نبودن طارمی و رضاییان باعث شده است تا سومین جدال سخت سرخ ها مقابل سپاهان کمی حساس تر از گذشته شود و برانکو برای فرار از فشار هواداران و حاشیه های ایجاد شده  تنها باید به سه امتیاز اصفهان فکر کنند تا  فاصله خود را با تیم های دیگر حفظ کند.

همچنین نباید  فراموش کرد پرسپولیس روی نیمكت هم مشكلاتی دارد و مصدومیت امیری و رفتن انصاری و  حضور بازیكنانی مثل مدافع و مهاجم اوكراینی كه شاید به شكل غیرضروری فهرست را اشغال كرده باشند، باعث شده ایوانكوویچ گزینه های جدی و كلیدی تعویض نداشته باشد و این می تواند کار را برای برانکو سخت کند و سرمربی سرخ ها اگر می خواهد در هر سه جام قدرت و صلابت تیمش را حفظ کند باید در نیم فصل تغییراتی را در لیست خود ایجاد کند.