تبیان، دستیار زندگی
در آخرین هفته از ماه شهریور موسیقی های تازه ای به بازار آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از آلبوم های تازه

در آخرین هفته از ماه شهریور موسیقی های تازه ای به بازار آمده است.

فراوری: سمیه رمضان ماهی- بخش هنری تبیان

موسیقی

آلبوم باکتری خان رونمایی شد

فرشاد خشنود فرزند فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت که با نام هنری باکتری خان آلبوم هایش را تولید می کند، در جدیدترین تجربه خود به سراغ موسیقی بی کلام رفته است.

آلبوم "روزگار مجازی 1" با همت شرکت "پنج برگ هنر" به مدیریت فریدون خشنود تولید شده و شامل قطعات اینسترومنتال است. آلبوم "روزگار مجازی 2" ساخته این آهنگساز با قطعات باکلام طی ماه های آینده روانه بازار خواهد شد.

موسیقی

مسعود فروتن، مجری و کارگردان تلویزیون در ابتدای مراسم رونمایی "روزگار مجازی 1" پس از معرفی کوتاه آلبوم از فریدون خشنود دعوت کرد تا در کنارش قرار بگیرد.

فروتن که برنامه را با سبک و سیاق متفاوتی جلو می برد در گپ صمیمانه با فریدون خشنود از سوابق این آهنگساز و تهیه کننده باسابقه و همکاری اش با چهره های سرشناس موسیقی یاد کرد. فریدون خشنود در پاسخ به این سوال که چرا کم کار شده گفت: این روزها صدای خوب کمتر یافت می شود اما در حال حاضر دو خواننده خوب دارم که مشغول کار با آن ها هستیم.

خشنود درباره سیک کاری فرزندش هم گفت: سبک موسیقی که او ارائه می کند متفاوت و خاص است. با فرشاد هرجایی که او بخواهد می روم.

آلبوم «لیتیوم» از گروه ده و ده دقیقه پس از دو سال الان آماده برای ارائه است اما بد نیست امروز ببینید که این پروسه به چه شکلی سپری شده است. اول یک پیانو بود اما راستش را بخواهید در ابتدا حتی پیانو هم نبود بلکه در ابتدا فقط یک ایده بود و بعد پیانو و بعد از آن گیتار باس اضافه شد و در اینجا بود که به حضور خواننده نیز نیاز پیدا کردیم تا ترانه های ما را بخواند. باز هم خلا یک ساز دیگر را در بند احساس کردیم و اینجا بود که گیتار الکتریک را به گروه اضافه کردیم؛ حال به طعم ایرانی اثر فکر کردیم و اینجا بود دف و کمانچه را نیز اضافه کردیم.

فرشاد خشنود نیز در این رونمایی گفت: از سیزده سالگی به شکل جدی ساز می زنم و طی این  سال ها سازهای متنوعی نظیر ویولن، گیتار بیس، پیانو و گیتار و... را نواخته ام و روی آن ها تسلط دارم.

او همچنین درباره عنوان آلبوم جدیدش گفت: در این دوران، واقعی بودن سخت است و آدم ها از چیزهایی که اطراف خود دارند لذت نمی برند.

خشنود همچنین در ادامه نکاتی را پیرامون تجارب خود در موسیقی و دغدغه هایش در تولید آثار مختلف بیان کرد.

بخش پایانی برنامه به اجرای زنده فرشاد خشنود اختصاص داشت و او به همراه نوازنده تمبک دو قطعه را اجرا کرد.

اجرای زنده فرشاد خشنود توجه افراد زیادی در پردیس کوروش را به خود جلب کرد و در بخش پایانی برنامه خیلی ها خودشان را به طبقه پنجم این مجتمع رساندند.

آلبوم "جزر و مد" علی پارسا رونمایی شد

موسیقی

مراسم رونمایی از آلبوم جزرو مد برگزار شد.  این برنامه که با حضور عوامل تولید آلبوم "جزر و مد" شامل علی پارسا خواننده، سیدحسین فاطمی تهیه کننده و محمدرضا عباسی مدیرعامل موسسه فرهنگی نغمه ماندگار پارس و مدیر اجرایی آلبوم برگزار شد، حاضران در سالن در ابتدا شاهد پخش موزیک ویدئویی با صدای پارسا بودند و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ آغاز شد.

پارسا در ابتدای صحبت های خود گفت: تولید آلبوم "جزر و مد" برای من خیلی زمان بر شد. بعد از طی کردن یک پروسه مقدماتی برای تولید آن، آشنایی با دکتر فاطمی باعث شد تقریباً همه چیز برای من از اول شروع شود و آلبوم را بار دیگر در دو سال جمع کردیم. در واقع نگرش هنری من روی این اثر تغییر کرد. فراز و نشیب های زیادی را سپری کردم تا به این مرحله برسم ولی حالا که به گذشته فکر می کنم، احساس می کنم تا همیشه می توانم سرم را به خاطر تولید این آلبوم بالا نگه دارم.

علی پارسا در توضیح دلایل تأخیر در انتشار این آلبوم نیز گفت: احساس می کنم این تأخیر به نفع ما شد. بخشی از این تأخیر به خاطر وسواس های من بود و که این وسواس ها بعضاً آزاردهنده هم می شد. ولی به هر حال به نظرمن وقتی یک خواننده صد در صد از اثرش رضایت پیدا نکند، هرگز نمی تواند آن را روانه بازار موسیقی کشور کند و همین باعث شد من هم تا انتهای کار، با جدیت و صبر روی آثار کار کنم. بخش دیگر تأخیر به خاطر بدقولی های شرکت پخش بود که دیگر اجتناب ناپذیر بود. ولی پس از پیگیری های انجام شده، اوضاع توزیع آلبوم در همه جای کشور بهتر شد. به نظرم رویه کنونی باعث شده آلبوم به دست اکثر دوستداران موسیقی برسد.

در ادامه محمدرضا عباسی مدیر اجرایی آلبوم "جزر و مد" با اشاره به برخی بدقولی ها در زمان انتشار آلبوم توضیح داد: آلبوم "جزر و مد" سال 88 استارت تولیدش انجام شد. علی پارسا با چهره های زیادی در آن سال ها همکاری کرده بود. اقدام برای مجوز حدود دو سال طول کشید و با توجه به وسواس علی پارسا و حساسیت هایی که داشت، انتشار آن همین طور به تعویق افتاد. اعتقاد دارم علی پارسا برای تک تک ترانه هایش فکر کرده و حرف دارد. او خواننده مولفی است که ترانه می سراید و ملودی می سازد، آن هم در دوره ای که عمده چهره های موسیقی ساخته ها و تولیدات خارجی را کاور می کنند و کپی کاری در بازار موسیقی به طرز نگران کننده ای همه گیر شده است.

گروه «ده و ده دقیقه» آلبوم «لیتیوم» را منتشر کرد

موسیقی

در آیین رونمایی آلبوم «ده و ده دقیقه» این گروه استودیو خانگی خود را به فروشگاه فرهنگ آورده و برای مخاطبانشان با موسیقی از مراحل تولید دو ساله این آلبوم سخن گفتند و در میان قطعات نیز «نایان صحیحی» نوازنده کمانچه و یکی از تهیه کنندگان آلبوم توضیحاتی را نیز ذکر می کرد.

وی در ابتدا گفت: آلبوم «لیتیوم» از گروه ده و ده دقیقه پس از دو سال الان آماده برای ارائه است اما بد نیست امروز ببینید که این پروسه به چه شکلی سپری شده است. اول یک پیانو بود اما راستش را بخواهید در ابتدا حتی پیانو هم نبود بلکه در ابتدا فقط یک ایده بود و بعد پیانو و بعد از آن گیتار باس اضافه شد و در اینجا بود که به حضور خواننده نیز نیاز پیدا کردیم تا ترانه های ما را بخواند. باز هم خلا یک ساز دیگر را در بند احساس کردیم و اینجا بود که گیتار الکتریک را به گروه اضافه کردیم؛ حال به طعم ایرانی اثر فکر کردیم و اینجا بود دف و کمانچه را نیز اضافه کردیم.

صحیحی عنوان کرد: البته ما فقط قسمت خوب داستان را برای شما تعریف کرده و با سازهایمان نشانتان دادیم و ترجیح می دهیم سختی و مصائبی را که تا به امروز چشیده ایم برای خود نگه داریم.

در ادامه آیین رونمایی «نیما جوان» مدیر مسئول نشر و پخش جوان در ابتدا گفت: از گروه ده و ده دقیقه ممنون هستیم که ما را با چنین پرفورمنسی متفاوت کاملا سورپرایز کردند. من برای اولین بار است که از یک گروه چنین اجرایی می بینم که در آن مراحل ضبط آلبوم را به تصویر می کشند.

وی ادامه داد: همان طور که خانم صحیحی گفتند ما فقط قسمت های خوب کار را دیدیم و ملامت ها و سختی های این آلبوم به چشم ما نیامد. بنده به عنوان کسی که مدت ها است در سیستم نشر فعالیت می کند آینده خوبی را برای این گروه متصورم.

«آرین ملکیان» نوازنده مهمان کیبورد آلبوم لیتیوم در ادامه عنوان کرد: به گروه ده و ده دقیقه تبریک می گویم. من یکی از آن آدم هایی هستم که دیر آمدم و زود هم رفتم اما واقعا شاهد بودم که گروه با چه سختی هایی روبه رو بود. بچه ها واقعا نگران آلبوم بوده و واقعا برای آن دل سوزوندند.

جوان در انتها خطاب به حاضران در فروشگاه فرهنگ گفت: از این جا به بعد ما نیاز به حمایت شما داریم. تولید این آلبوم دردسرش خیلی بیشتر از یک پیتزا است با رعایت حقوق کپی رایت این چرخه در سلامت کامل در جریان است.

آلبوم لیتیوم از گروه ده و ده دقیقه از روز یکشنبه به صورت رسمی در شهرکتاب ها و فروشگاه های موسیقی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.


منابع: هنرآنلاین/فارس