تبیان، دستیار زندگی
مریم قاسمی روان شناس با اشاره به افت تحصیلی و بهم ریختگی روحی در کودکان طلاق، اظهار داشت: از تأثیرات رفتاری حاصل از طلاق اضطراب است به نحوی که پس از طلاق بلافاصله میزان اختلالات روانی کودکان بالا می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاق و بازماندن از سیر تکاملی رشد

طلاق

مریم قاسمی روان‌شناس با اشاره به افت‌تحصیلی و بهم ریختگی روحی در کودکان طلاق، اظهار داشت: از تأثیرات رفتاری حاصل از طلاق اضطراب است به نحوی که پس از طلاق بلافاصله میزان اختلالات روانی کودکان بالا می‌رود.

این روان‌شناس با تأکید بر اینکه فرزندان طلاق اغلب به اختلالات عاطفی و افت تحصیلی دچار می شوند، تصریح کرد: فرزندانی که در محیط پیرامونی خالی از محبت بزرگ می شوند از سیر تکاملی رشد بی بهره می مانند. آمار این اختلالات در بین پسران بیشتر از دختران است.

قاسمی با اشاره به عوامل دیگری که کودکان بعد از طلاق والدین درگیر آن می شوند، افزود: علاوه بر افت‌تحصیلی کودكانی كه پدر و مادرشان از هم جدا شده اند، از مهر و نوازش دو طرف سیراب نیستند و اغلب با تشنگی عاطفی مواجه اند و بعید نیست در جستجوی محبت، به دام دوستان ناباب افتاده و عفت و پاكدامنی خود را از دست بدهند.

وی گفت: والدینی که طلاق می‌گیرند و جدا از هم زندگی می‌کنند نباید سعی داشته باشند برای ایجاد تنفر، در گوش کودک، بدی‌های طرف مقابل را بگویند و او را نسبت به یکدیگر بی اعتماد کنند، چرا که در این صورت نتیجه عکس می‌گیرند و کودک احساس بی اعتمادی می‌کند.

قاسمی تأکید کرد: والدین باید بکوشند راهکارهای زندگی درست را به کودک آموزش دهند و در جهت رشد روحی او تلاش کنند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.