تبیان، دستیار زندگی
: همه ما برای رسیدن به بهترین ها تلاش می کنیم. همه روزه با موقعیت هایی مواجه می شویم که در آنها دانش و مهارت مان به چالش کشیده می شود. می توانیم بهترین تلاش مان را به کار بگیریم تا بهترین باشیم ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 مهارت حیاتی که می توان رایگان و آنلاین آموخت

همه ما برای رسیدن به بهترین ها تلاش می کنیم. همه روزه با موقعیت هایی مواجه می شویم که در آنها دانش و مهارت مان به چالش کشیده می شود. می توانیم بهترین تلاش مان را به کار بگیریم تا بهترین باشیم و بهتر رشد کنیم. در این مقاله 5 مهارت حیاتی را که می توانیم به صورت آنلاین فرابگیریم مطالعه می کنیم.

1. تایپ سریع

هیچ راهی ندارید. کامپیوترها راهی برای زندگی هستند. مدت هاست رایانه ها جزئی از زندگی مردم شده اند، دریافت پیام الکترونیک، ایجاد و دریافت فاکتور، یا به سادگی بازی کردن یک بازی رایانه ای در اوقات فراغت در تمامی این موارد می توانید از رایانه استفاده کنید. بعضی از ما شانس آن را داشته ایم که در مدرسه تایپ سریع را بیاموزیم، برخی هم خودمان مجبور شده ایم آن را بیاموزیم.
به هر حال، مهم است که تایپ را بلد باشیم. در کنار آموزش، صفحاتی هم هستند که سرعت تایپ شما را می سنجند. از آنها هم استفاده کنید.
اگر سرعت شما کمتر از چیزیست که می خواستید، زمان بیشتری بگذارید و تمرین کنید. زمانی که بدانید باید انگشتانتان را کجا بگذارید، پیشرفت را احساس می کنید تایپ سریع با درک صحیح از مکان دکمه ها و انگشتان آغاز می شود.

2. ارتباطات دیجیتال

زمانی که شروع به تایپ صحیح و سریع می کنید، همه مسائل پیرامونی آن را نیز بایستی در نظر بگیرید. همانطور که اشاره کردیم، رایانه ها به این زودی ها از دور خارج نمی شوند، ارتباطات نیز راه دیجیتال را در پیش گرفته اند. ما از طریق پیام الکترونیک (E-mail)، وب سایت ها، گفتگوهای اینترنتی، پیام های آنلاین و راه های بیشمار دیگر با یکدیگر در ارتباط هستیم. ممکن است شما متن های طولانی را مانند نامه ها به جای پیام های الکترونیک ارسال کنید و آنگاه پیام شما نخوانده رها شود. بنابراین مهم است چگونگی ارتباط فن آورانه را بیاموزیم. ارتباط فناورانه راه و رسمی دارد، کمی در موردش جستجو کنید، چقدر مورد ارتباطات فناورانه می دانید؟

ممکن است دانشجویی در حال پیشرفت، یا مدیرکسب وکاری در حال توسعه درآمد خود باشید، می توانید به دنبال توسعه و بهبود مهارت خود باشید می توانید به راحتی این مهارت ها را بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

در هنگام ترجمه صداها یا مکالمات ممکن است اشتباهات بسیاری رخ دهد. پس مهم است که هم صدای رسا داشته باشیم و هم مترجم خوب در اختیار داشته باشیم. حواستان را جمع کنید که پیامی که می فرستید صدای تشکر است یا عذرخواهی و یا حتی شکایت. استفاده مناسب از علایم نگارشی و چگونگی نوشتن یک پیام الکترونیک بسیار مهم است. ممکن است شما یک متخصص به نظر بیایید، یا یک فرد عجول، یا خجالتی و ... . پس سعی کنید اصول ارتباطات دیجیتال را بیاموزید.

3. مهارت سخن وری و ارتباط شفاهی

حالا که مهارت تایپ سریع و ارتباط نوشتاری دیجیتال را آموختیم، لازم است ارتباطات شفاهی را نیز بیاموزیم. چون به هر حال از خانه خارج خواهیم شد و نیاز به ارتباط کلامی خواهیم داشت. ممکن است بخواهید در یک مکان عمومی درباره اطلاعات خود سخنرانی کنید.
همانطور که در مورد لحن نوشتاری گفتیم، لحن گفتاری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید بتوانید در هنگام ارائه، مصمم باشید و مسلط به  موضوع به نظر بیایید. با چند تمرین ساده می توان این مهارت را نیز آموخت.

خبر بد: زمان پرواز می کند، خبر خوب: شما خلبان هستید، سعی کنید از زمان درست استفاده کنید.

4. مهارت های نوشتن

چهارمین مهارت پر اهمیت، مهارت نوشتن است. شما باید بتوانید دانشی را که در ذهن خود به خاطر میاورید به وسیله نوشتن با دیگران به اشتراک بگذارید و یا آن را برای خود ذخیره کنید. شروع به خاطره نویسی، کمک زیادی به بهبود این مهارت می کند. سعی کنید روزی چند دقیقه را صرف نوشتن برای خود و از خود و دانشتان کنید. با این کار به راحتی مهارت نوشتن خود را تقویت می کنید.
5 مهارت حیاتی که می توان رایگان و آنلاین آموخت

5. مدیریت زمان

آخرین و مهم ترین مهارت برای انجام کارها، مدیریت زمان است. شما ممکن است استاد چهار مهارت دیگر باشید، اما تا زمانی که مدیریت زمان نداشته باشید نمی توانید کار خود را به نحو احسنت انجام دهید. مهم ترین نکته در مورد زمان صرفه جویی است. اگر 20 دقیقه برای خواندن پیام هایتان وقت دارید و پیام ها کمتر از این از شما وقت می گیرند، باقی زمان را به کار بعدی خود اختصاص دهید.
امیدواریم این مهارت ها که به سادگی و رایگان می توانید آنها را آنلاین یاد بگیرید به عنوان مشوقی برای یادگیری مهارت های مشکل تر برای شما باشد. اما به یاد داشته باشید، مهارت ها یک شبه به دست نمی آیند، برای رسیدن به آنها باید زمان بگذارید و تمرین کنید.
  

منابع :
elearningindustry.com
5-skills-learn-for-free-online
Essential Skills to Learn for Free Online

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه:فائزه سید خاموشی،تنظیم:نیلوفر یاقوتی