تبیان، دستیار زندگی
وقتی داستان زندگی اش با معلولیت آغاز شد، اراده ای آهنین در وجودش ریشه کرد تا ثابت کند هیچ محدودیتی سد راهش نیست. دختر برنزی پارالمپیک 2012 لندن این بار روایتی تاثیرگذارازموفقیت های بزرگ انسانی را در ریو به نمایش گذاشت؛ روایتی که نقص و کاستی را به شدت زیر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسـطوره‌هـای زریــــــن

وقتی داستان زندگی‌اش با معلولیت آغاز شد، اراده‌ای آهنین در وجودش ریشه کرد تا ثابت کند هیچ محدودیتی سد راهش نیست. دختر برنزی پارالمپیک 2012 لندن این بار روایتی تاثیرگذارازموفقیت‌های بزرگ انسانی را در ریو به نمایش گذاشت؛ روایتی که نقص و کاستی را به شدت زیر سوال برد تا ساره جوانمردی تنها بانوی ورزشکار ایران لقب بگیرد که موفق به کسب 2 طلا از یک پارالمپیک- المپیک شده است.

بخش ورزشی تبیان
قهرمانان پارالمپیک

او که اولین طلایی کاروان منا در پارالمپیک 2016 بود (در رشته تپانچه بادی 10 متر) در هفتمین روز از رقابت‌های ریو در حالی قلب طلا را نشانه رفت که در رشته تپانچه خفیف 50 متر میکس موفق شد همه مدعیان را کنار بزند و برای دومین بار (با کسب امتیاز 5/189) ضمن کسب مدال طلا رکورد پارالمپیک را جابه‌جا کند تا بر فراز بلندترین قله‌ بایستد. 
ساره 32 ساله که معتقد است طلای پارالمپیک مزه دیگری دارد، می‌گوید: «بسیار خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم. من مدال طلا و نقره جهانی را هم داشتم اما طلای پارالمپیک طعم دیگری دارد.»

قهرمانان پارالمپیک

رحمان: احساس غرور می‌کنم

راز و رمز خلقتش انگار تنها در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «تاریخ‌سازی». ابهت تاریخ هم اما درنهایت مقابل عظمت این مرد شگفت‌انگیز رنگ باخت؛ آنجا که طوفان سیامند پشت پولاد سرد و سنگین را خم کرد تا مرد اسطوره رویایش را تمام کند؛ رویایی از جنس رکوردشکنی.
 صحبت از سیامند رحمان است. قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان. هم او که با ثبت وزنه‌های 270، 300 ، 305 و 310 کیلوگرم 3 بار رکورد المپیک و جهان را  جابه جا کرد تا با ضرب طلا روی سینه‌اش بر فراز سکوی قهرمانی سرود پیروزی سر دهد. 
سیامند حالا احساس غرور می‌کند: «خوشحالم که با کسب مدال طلا و رکوردشکنی توانستم دل مردم ایران را شاد کنم. احساس غرور می‌کنم که بعد از این همه سختی و زحمتی که کشیدم، زحماتم به بار نشست. سلیمی دوست نزدیک و صمیمی من است. همین که قوی‌ترین مرد المپیکی و پارالمپیکی از ایران است احساس غرور و خوشحالی می‌کنم.»
 گفتنی است؛ سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک با تمجید از رکوردشکنی قوی‌ترین پارالمپیک جهان نوشت: «رحمان نام خود را در تاریخ ثبت کرد.»

قهرمانان پارالمپیک

نعمتی: توانستم روی قلب مردم تاثیر بگذارم

«پرچم پرچمدار بالاست» این جمله‌ای بود که بعد از طلایی شدن پرچمدار کاروان المپیک در پارالمپیک فضای مجازی را پر کرد. 
زهرا نعمتی که با کسب 2 سهمیه المپیک و پارالمپیک ریو نگاه جهانیان را به خود معطوف کرد در حالی در برزیل به طلایی‌ترین نقطه سیبل تیر زد که تیر طلایی او بازتاب جهانی داشت. 
بانوی کماندار ایران می گوید: «یک حسی بود که به من می‌گفت برنده می‌شوم و این به خاطر افرادی بود که اینجا حضور داشتند و پیروزی مرا می‌خواستند. بیشتر از کسب مدال طلا برای این خوشحالم که توانستم روی ذهن مردم دنیا تاثیر بگذاریم.»
 قهرمانی نعمتی در سایت‌های مختلف جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت. سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره نوشت: «کماندار 31 ساله که ماه قبل در المپیک شرکت کرده بود توانست در پارالمپیک مدال طلا را کسب کند.»
 سایت Inside The Games نیز با انتشار مصاحبه نعمتی نوشت: «پرچمدار ایران در المپیک موفق شد از عنوان قهرمانی خود در پارالمپیک لندن دفاع کند.»


منبع : خراسان