تبیان، دستیار زندگی
همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمد حسین شهریار مراسم ویژه ای برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های روز بزرگداشت استاد شهریار

همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمد حسین شهریار مراسم ویژه ای  برگزار می شود.

فرآوری: راحله خلیلی - بخش ادبیات تبیان

برنامه های روز بزرگداشت استاد شهریار

ویژه برنامه روز شعر و ادب فارسی

همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمدحسین شهریار، ویژه برنامه «سر حلقه شوریده سران» جمعه 26 شهریور ساعت 18 در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می شود.

در تقویم روز 27 شهریورماه به عنوان روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت سیدمحمدحسین شهریار نام گذاری شده است. به همین مناسبت در ویژه برنامه «سر حلقه شوریده سران» علاوه بر تجلیل از خانواده مرحوم شهریار، از خانواده زنده یادان مهدی اخوان ثالث، محمد قهرمان، حسین منزوی و قیصر امین پور نیز تجلیل خواهد شد.

بر اساس این خبر، در این مراسم همچنین از پنج استاد صاحب نام شعر معاصر؛ خسرو احتشامی هونه گانی، محمدعلی بهمنی، بهاءالدین خرمشاهی، علی معلم دامغانی و سیدعلی موسوی گرمارودی تجلیل خواهد شد.

ویژه برنامه «سر حلقه شوریده سران» 26 شهریور از ساعت 18 تا 22 در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره  30 برگزار می شود.

برنامه های روز بزرگداشت استاد شهریار

تجلیل از شهریار در تالار وحدت

مسئول دبیرخانه بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی از برگزاری مراسمی به منظور تجلیل از شهریار همزمان با این روز در تالار وحدت تهران خبر داد.

اصغر فردی از شاگردان استاد شهریار و مسئول دبیرخانه این مراسم در سخنانی عنوان کرد: شعر یکی از بزرگترین مواریث ملی ایران به شمار می رود .

وی در ادامه با اشاره به انتخاب سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی، عنوان کرد: در دوران آرامش فعلی، کشور نیاز دارد که نهادهای فرهنگی آن به شعر و ادبیات رسمیت داده و برای بزرگداشت آن اهتمام کنند. ما سالهاست که منتظریم مراسم تجلیلی از سوی نهادهایی که وامدار شهریار هستند برای او برگزار شود اما این اتفاق رخ نمی دهد. او برای هر موضوع انقلابی شعر سروده است اما شعرش را نیز روزمره نکرده است. هنوز یک نهاد در ایران شعرهای انقلابی او را تجدید چاپ نکرده و دیوان اشعارش نیز پس از صد نوبت تجدید چاپ هنوز ناقص است.

فردی در ادامه درباره برنامه روز 27 شهریور نیز گفت: برای این مراسم از خانواده استاد شهریار نیز دعوت کردیم اما آنها ترجیح دادند که در برنامه مشابهی در تبریز که محل اسکان آنهاست شرکت کنند.

دربرنامه روز شنبه قطعاتی از اشعار شهریار توسط ارکستر ملی ایران اجرا خواهد شد و پاره ای از سخنرانان نیز درباره شعر و ادب فارسی  به صحبت خواهند نشست.

یادآوری می شود مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و تجلیل از مقام استاد شهریار روز شنبه 27 شهریور و از ساعت 15:30 در تالار وحدت برگزار می شود.


منابع:
ایسنا
مهر