تبیان، دستیار زندگی
آخرین خبر در مورد آیفون ۷ پلاس، ابعاد بزرگ تر سنسور دوربین دوم این گوشی هوشمند در مقایسه با سنسور دوربین اصلی این گوشی است..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابعاد سنسور دوربین دوم آیفون 7 پلاس

ابعاد سنسور دوربین دوم آیفون 7 پلاس از سنسور دوربین اصلی کوچک تر است

آیفون 7

با وجود اینکه اپل در کنفرانس رونمایی از آیفون های جدیدش نسبت به گذشته اطلاعات فنی بیشتری را در اختیار مخاطبان گذاشت، اما جزئیات بیشتری از محصولات جدید این کمپانی باقی مانده که پس از عرضه ی آن ها به بازار شاهد انتشار این جزئیات خواهیم بود. آخرین خبر در مورد آیفون ۷ پلاس، ابعاد بزرگ تر سنسور دوربین دوم این گوشی هوشمند در مقایسه با سنسور دوربین اصلی این گوشی است..

اپل در جریان مراسم رونمایی از آیفون های خود فقط اطلاعاتی در مورد ابعاد سنسور های مورد استفاده در دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نکرد. پس از آنکه تیم کوک تصاویر ثبت شده با استفاده از آیفون ۷ پلاس را به اشتراک گذاشت، یکی از کاربران Reddit با بررسی دیتای EXIF تصاویر به اشتراک گذاشته شده، اطلاعات جالبی را در مورد سنسور دوربین آیفون ۷ پلاس ارائه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده سنسور مورد استفاده در آیفون ۷ پلاس هم اندازه ی آیفون ۶ اس خواهد بود، حال آنکه سنسور دوم کوچک تر از سنسور اصلی مورد استفاده در این گوشی هوشمند است.

این کاربر پستی را با این مضمون در حساب کاربری خود منتشر کرده است: با استفاده از دیتای فایل EXIF تصاویر به اشتراک گذاشته شده، می توان ابعاد سنسور هر دو دوربین آیفون ۷ پلاس را محاسبه کرد. شماری از تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط تیم کوک با استفاده از دوربین دوم مجهز به لنز تله فوتو ثبت شده است. اپل اعلام کرده که برای دوربین اول از یک لنز ۲۸ میلی متری و برای دوربین دوم از یک لنز تله فوتو ۵۶ میلی متری استفاده کرده است.

فاصله ی کانونی اصلی دوربین اول ۳.۹۹ میلی متر است که از فایل EXIF استخراج شده است. همچنین سایز سنسور دوربین اول ۱/۳ اینچی است که هم اندازه با سنسور مورد استفاده در آیفون ۶ اس است.

آیفون ۶ اس مجهز به سنسور ۱/۳ اینچی: ۴.۱۵ میلی متر * ۷.۲۱ میلی متر = ۲۹.۹۲ میلی متر که معادل لنز ۳۵ میلی متر است.

دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس: ۳.۹۹ میلی متر در ۷.۲۱ میلی متر = ۲۸.۷۶۷۹ میلی متر که نزدیک به ادعای اپل با لنز ۲۸ میلی متر است.

دوربین دوم آیفون ۷ پلاس: ۶.۶ میلی متر * ۸.۶ میلی متر که بسیار نزدیک به ادعای اپل مبنی بر فاصله کانونی ۵۶ میلی متری است.

استفاده از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی برای سنسوری که سایز کوچک تری دارد، شاهد افزایش نویز در تصاویر خواهیم بود، حال آنکه اپل فناوری های مختلفی برای کاهش نویز تصاویر دارد.

اپل در آیفون ۶ اس رزولوشن دوربین را از ۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل رساند ولی تغییری در سایز سنسور ایجاد نکرد. بسیاری انتشار داشتن تا نویز تصویر در این دوربین بسیار بالا باشد، اما اپل از فناوری های کاهش نویز در گوشی هوشمند خود استفاده کرد. البته تصاویر ثبت شده در حالت نرمال بسیار طبیعی به نظر می رسند، حال آنکه در حالت برش می توان از دست رفتن جزئیات را به وضوح مشاهده کرد.


منبع: زومیت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .