تبیان، دستیار زندگی
سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه شنبه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سنندج تشییع شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشییع شهدای گمنام در سنندج


سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه شنبه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سنندج تشییع شدند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

شهدا

آیین تشییع این شهدای گمنام دوران جنگ تحمیلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدای این استان برگزار شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این آیین گفت: این شهدا جزو 114 شهید گمنامی هستند که با تازگی از مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران وارد میهن شده اند.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: بر اساس تصمیم کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد این شهدای گرانقدر مهمان مراسم روز عرفه مردم ایران اسلامی در استان های مختلف باشند.
وی اضافه کرد: پیکر این سه شهید گمنام که مربوط به عملیاتهای والفجر 1 در منطقه فکه، کربلای 4 در منطقه ام الرصاص و عملیات خیبر در جزیره مجنون تفحص شده اند قرار است در سه شهر سنندج، قروه و بیجار در روز عرفه نمادی از غربت شهدای منا، مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه باشند.
وی اظهار کرد: بی شک حضور این شهدا در مراسم برائت از مشرکین روز عرفه، پیام خاصی هستند چرا که این عزیزان نمایندگان پیام رسان ارزشهای دفاع مقدس در غربت بوده اند و در واقع امروز تلفیقی از پیام شهدای منا و شهدای دفاع مقدس است.
سرهنگ شرف بیانی گفت: این شهدا قرار است بعد از حضور در مراسم روز عرفه در سه شهر استان کردستان، به تهران منتقل و در آنجا تدفین شوند.
تاکنون 64 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در شهرستان های مختلف استان کردستان دفن شده اند که پیکر پاک 10 تن از این شهدا در مرکز استان و در شهر سنندج تدفین شدند.


منبع: ایرنا