تبیان، دستیار زندگی
اینتل این بار با محصول جدید خود پا به عرصه گوشی های هوشمند می گذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینتل وارد گوشی های هوشمند می شود!

اینتل این بار با محصول جدید خود پا به عرصه گوشی های هوشمند می گذارد.

بخش دانش و زندگی تبیان

اینتل

شرکت اینتل که در ساخت پردازشگرهای رایانه فعالیت دارد و تا کنون نمونه های پیشرفته ای را روانه بازار کرده این بار قصد دارد با ساخت تراشه ARM، ویژه گوشی هوشمند (که این تراشه در ساخت CPU های 32 و 64 بیتی چند هسته ای استفاده می شود و سرعت اجرای دستورالعمل ها در این معماری بیشتر و توان مصرفی این CPU ها نیز کمتر است) پا به عرصه نسل جدید گوشی های همراه هوشمند بگذارد.

اینتل تحت این لیسانس می تواند پردازشگرهای اپل،  Qualcomm و سامسونگ را تولید کند. همچنین شرکت اینتل با ARM می تواند به سخت افزار واقعیت مجازی ورود پیدا کند و انتظار می رود که پروژه جدیدی را تحت عنوان گوشی «آل این وان» یا همه چیز در یک گوشی را کلید زند.

تراشه های جدید اینتل در گوشی های همراه به اندازه 10 نانومتر هستند که پرازشگرهایی بهتر و سریع تر در نسل آینده گوشی های هوشمند به حساب می آیند.

همچنین قرار است شرکت ال اجی یک پلت فورم موبایل را در کلاس جهانی بر اساس طراحی پلت فورم Custom Foundry ?s 10 اینتل تولید کند.

بر همین اساس، با ورود تراشه های ARM به دنیای گوشی های هوشمند، عملا اینتل بدون ساخت موبایل به عنوان یک شرکت پیشگام در عرصه گوشی هوشمند شناخته خواهد شد.


منبع: مهر