تبیان، دستیار زندگی
دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: ششمین دوره این کنگره در جهت بزرگداشت ائمه اطهار(ع) در استان هرمزگان برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ششمین کنگره امام سجاد(ع) برگزار می شود

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: ششمین دوره این کنگره در جهت بزرگداشت ائمه اطهار(ع) در استان هرمزگان برگزار می شود.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان
ن

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت امامان معصوم(ع) و بیان روایات و مطالب آنها در جامعه همواره مورد تأکید علما بوده است و از این رو مسئولان فرهنگی مسئولیت دارند با برگزاری مراسمی همچون کنگره و امثال آن این وظیفه خطیر را به انجام رسانند.

این نکته بسیار مهم است که صاحبان این امر با توجه به شرایط امروز جامعه و بشریت و نیاز انسانها، مطالب و روایات امامان استخراج شود و در اختیار همگان قرار گیرد و درصدد رفع مسائل و نیازهای انسان ها برآیند.

نکته فوق بیانی است که همواره مراجع تقلید و علما بر آن تأکید دارند و عمل به آن را بسیار باارزش تلقی می کنند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی از برگزاری ششمین کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان خبر داد.

علی علامی زاده در این دیدار به تشریح چگونگی برگزاری کنگره های پیشین پرداخت و اظهار داشت: بافت جمعیتی استان هرمزگان شیعه و اهل تسنن است و با این حال اهل سنت از برگزاری این کنگره استقبال خوبی داشته اند.

وی ادامه داد: هرمزگان دارای جوانان بسیاری است و کمترین تنش و مشکلات میان شیعه و سنی را در استان هرمزگان شاهد هستیم.

برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در سه کشور خارجی

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) افزود: برگزاری کنگره به زبان فارسی و عربی، حضور مهمانان خارجی از شیعه و اهل سنت و مسیحی، گردآوری حاصل کنگره های گذشته اعم از سخنرانی ها و مقالات در هفت جلد کتاب و برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور جوانان هرمزگان در قم از ویژگی های کنگره امام سجاد(ع) می باشد که تاکنون صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: طی سال جاری کنگره امام سجاد(ع) در سه کشور میانمار، هندوارس و کلمبیا برگزار شد و در تلاش هستیم تا سال های آینده در کشورهای بیشتری برگزار شود.

سفر ۲ هزار نفر از جوانان هرمزگان به قم

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نیز در این دیدار عنوان داشت: تاکنون ۲ هزار نفر از جوانان استان هرمزگان در قالب همایش سفیران ولایت به قم سفر کرده و در کارگاه های آموزشی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام احمد پهلوانی تصریح کرد: تاکنون هفت استان ما را در برگزاری این کنکره یاری کرده اند که از جمله آن ترویج صلوات خاصه امام سجاد(ع) از سوی کرمان و در ۱۴ شهرستان خوزستان برنامه شبی با صحیفه سجادیه برگزار شده است.

وی ابراز کرد: ما در پی تعریف چشم اندازی برای برگزاری این کنگره طی پنج سال آینده هستیم.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ادامه داد: در تلاش هستیم تا شبکه ای از مساجد و امامزادگان منسوب امام سجاد(ع) راه اندازی کنیم.


منبع:
سخن تاریخ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.