تبیان، دستیار زندگی
اولین دوره حراج ˝باران˝ با تمرکز هنر خط و خوشنویسی از سوی نگارخانه ˝ترانه باران˝ برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری اولین حراج باران با تمرکز بر هنر خط و خوشنویسی

ارائه آثار میرعماد و میرزا غلامرضا درویش

اولین دوره حراج "باران" با تمرکز هنر خط و خوشنویسی از سوی نگارخانه "ترانه باران" برگزار می شود.

بخش هنری تبیان

خوشنویسی

محبوبه کاظمی مدیر گالری ترانه باران در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این حراج آثار هنرمندان در مدیای خط و خوشنویسی که مربوط به دوران مختلف هنر معاصر از گذشته تا امروز است ارائه می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه که دو روز به طول می انجامد احتمالا تا ده روز دیگر در یکی از هتل های تهران برگزار می شود.

مدیر گالری ترانه باران درباره محورهای آثار ارائه شده در این حراج اظهار داشت: محوریت این حراج بر هنرهای ایرانی _ اسلامی و به طور تخصصی در حوزه هنر خطاطی و نقاشی خط است.

کاظمی با بیان این که در برگزاری این نمایشگاه نیازهای بازار را در نظر گرفته ایم، گفت: در این حراج خط نقاشی های اصیل از آثار قدما و هنرمندان معاصر وابسته به ذوق و اصالت های جامعه ایرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که هنوز تعداد نهایی آثار این حراج مشخص نشده ادامه داد: در این حراج آثاری از میرعماد و میرزا غلامرضا درویش چکش خواهد خورد.

خوشنویسی


مدیر گالری ترانه باران با اشاره به این که این اولین رویداد گردشگری_هنری که در این شکل و شمایل برگزار می شود گفت: آثار در این رویداد با توجه به قابلیت های فرهنگی ایرانی _ اسلامی و وابسته به هنرهای بومی و محلی کشور ایران عرضه می شود.

کاظمی گفت: این حراج با نگاهی توسعه محور برگزار می شود و سه بعد، فرهنگی، پژوهشی و اقتصادی را شامل می شود که در بخش پژوهش در حال کسب اطلاعات بیشتری هستیم.

وی افزود: به دلیل اشتراکات فراوانی که با چندین کشور اسلامی داریم و قرآن به عنوان زبان مشترک این کشورها در حوزه خطاطی بسیار نمود دارد این حراج در بعد بین المللی نیز گستره فراوانی را پوشش می دهد.

مدیر گالری ترانه باران با اشاره به نیاز این حراج به حمایت های سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی تاکید کرد. این حراج منجر به توسعه اقتصادی هنر سنتی و اسلامی خواهد شد.


منبع: هنرآنلاین