تبیان، دستیار زندگی
: آیا به دنبال ابزار ویرایش دوره های آموزش الکترونیک هستید؟ نرم افزار مرور دوره های آموزش الکترونیک به شما توانایی بازبینی، ویرایش و به اشتراک گذاری دیدگاه ها درباره جنبه های مختلف از دوره آموزشی را به شما خواهد داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین ابزارهای مرور دیدگاه های دوره های آموزش الکترونیک : معرفی 6 ابزار

آیا به دنبال ابزار ویرایش دوره های آموزش الکترونیک هستید؟ نرم افزار مرور دوره های آموزش الکترونیک به شما توانایی بازبینی، ویرایش و به اشتراک گذاری دیدگاه ها درباره جنبه های مختلف از دوره آموزشی را به شما خواهد داد. در این مقاله 6 نرم افزار برای انجام این کار به شما معرفی می نماییم.

بهترین ابزارهای مرور دیدگاه های دوره های آموزش الکترونیک : معرفی 6 ابزار

ابزارهای مرور دوره های آموزش الکترونیک، همانطور که از نامشان پیداست، به شما توانایی مرور و ویرایش متغیرهای آموزش الکترونیک را می دهند. اگرچه، تعداد بسیار کمی از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را تبدیل به پلت فرم های مشارکتی می کند. شما می توانید برای افراد وظیفه تعریف کنید، بازخورد دریافت کنید و یادداشت های بازبینی را مدیریت نمایید.

1. Adobe Captivate Reviewer 

اگر از کاربران آدوبی هستید می توانید این نرم افزار را به رایگان دانلود کنید. این ابزار به شما اجازه آپلود و دنبال کردن دیدگاهها را به صورت آنلاین می دهد، هم چنین می توانید بازخورد جدید بنویسید و تغییرات را از سرور محلی خود پیگیری کنید. در این نرم افزار حتی قابلیت مرور آفلاین  نیز وجود دارد که کاربران می توانند دیدگاه خود را ثبت کنند و مستقیما برای شما ارسال کنند. ویژگی مهم دیگر این ابزار، سیستم فیلتر گذاری آن است که به شما این امکان را می دهد تا دیدگاه ها را بر اساس لغات کلیدی مرتب کنید و به آنها تک تک پاسخ بدهید.

2. Review My eLearning

یک  ابزار کاربر پسند که اجازه سازماندهی و دنبال کردن دیدگاه های فراگیران را به سادگی فراهم می کند. شما می توانید همکاران مشخصی را دعوت کنید، پیام های الکترونیک را مدیریت کنید و حتی پیام های مشخصی را شخصی سازی کنید. این ابزار همچنین امکان مدیریت تکالیف را برای شما فراهم می کند! این ابزار از ارتباط 128 bit TLS 1.2 پشتیبانی می کند بنابراین دیگر شما نباید نگران امنیت سیستم باشید. ویژگی قدرتمند این ابزار، پشتیبانی از اکثر ابزارهای نویسندگی آموزش الکترونیک شامل Adobe Presenter  Adobe Captivate, Lectora, Articulate Presenter, Articulate Storyline, iSpringمی باشد.

ابزارهای مرور دوره های آموزش الکترونیک، همانطور که از نامشان پیداست، به شما توانایی مرور و ویرایش متغیرهای آموزش الکترونیک را می دهند، شما می توانید برای افراد وظیفه تعریف کنید، بازخورد دریافت کنید و یادداشت های بازبینی را مدیریت نمایید.

3. eBridge

دنبال ابزاری که با همه پلت فرم ها یکپارچه باشد بوده اید!؟ این گزینه پیشنهاد ما برای شماست!

ابزار eBridge از HTML5 ، Adobe CS6 ، Presener و بسیاری فرمت های دیگر پشتیبانی می کند. همچنین از قابلیت اخطارهای درونی بهره می برد که ارتباط شما با فراگیران را بهبود می بخشد. برای مثال، شما می توانید قسمت های خاصی از دوره را که به توجه بیشتری نیاز دارد رنگی نشان دهید. ابزار eBridge کمک می کند تا ورودی های تکراری نفرستید، همچنین می تواند پیغام ها را در یک صفحه نشان دهد. ویژگی دیگر این ابزار، ابری بودن آن است یعنی شما می توانید از هر کجای جهان به آن دسترسی داشته باشید.

4. ReviewLink

ReviewLink  یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما اجازه مدیریت دوره آنلاین و بازخورد فراگیران را می دهد. این ابزار نیز از پلت فرم هایی مانند Lectora، Adobe Captivate و Articula Storyline پشتیبانی می کند. بعد از اینکه دوره خود را بارگذاری کردید می توانید به مشارکت کنندگان پیام دعوت الکترونیک بفرستید. افراد به راحتی از طریق لینک می توانند به محتوای دوره دسترسی داشته باشند. این ابزار همچنین امکان دریافت و ارسال نظر، بارگذاری فایل و مدیریت بازخورد از طریق فیلتر ها را می دهد. به علاوه، نظرات می توانند در قالب فایل PDF و یا CSV ذخیره شوند. بنابراین، حتی به صورت آفلاین نیز می توانید نظرات را مطالعه کنید. این نرم افزار در 7 زبان مختلف قابل ارائه به مخاطبین می باشد.

بهترین ابزارهای مرور دیدگاه های دوره های آموزش الکترونیک : معرفی 6 ابزار

5. zipBoard

این نرم افزار از آنهایی است که متخصصان بدون آن کار نمی کنند! در آغاز این ابزار برای وب سایت ها ارائه شد، اما می توان از آن برای پروژه های توسعه دوره ها نیز بهره برد. مشخصا، برای دنبال کردن خطاها، ایجاد اخطارها، و دریافت نظر و بازخورد، از این نرم افزار استفاده می شود. این ابزار در لحظه، تغییرات و اعمال نظرات را ارائه می کند. با استفاده از آن شما می توانید وظایف را میان تیم تعریف کنید و یا آنها را ویرایش کنید و وضعیت تیم رامشاهده کنید.

ابزارهای مرور دوره های الکترونیک، فرآیند ویرایش را کارآمد تر و مولد تر خواهند کرد. دیگر نیازی نیست برای پیگیری تغییرات از طریق صفحات گسترده و یا یادداشت های کاغذی استفاده کنید

6. Chrome DevTools

این ابزار Chrome تنها برای مرور دوره های الکترونیک نیست، اگرچه متخصصان آموزش الکترونیک می توانند از آن برای یافتن ایرادات بین سیستم مدیریت آموزش، برنامه های کاربردی و فراگیران استفاده کنند. برای مثال، یافتن خطاهایی که ممکن است تجارب آموزشی را با مشکل مواجه کند. این ابزار برای مرورگر اینترنت Chrome ساخته شده است و به شما امکان می دهد در هنگام مرور وب از آن استفاده کنید.

ابزارهای مرور دوره های الکترونیک، فرآیند ویرایش را کارآمدتر و مولدتر خواهند کرد. دیگر نیازی نیست برای پیگیری تغییرات از طریق صفحات گسترده و یا یادداشت های کاغذی استفاده کنید. همچنین باعث می شود زمان بیشتری برای کارهای دیگر داشته باشید، دوره آموزشی خود را توسعه دهید و یا برنامه آموزشی دیگری را آغاز کنید.

منابع: 
top-eLearning-course-reviewer-tools-selection-criteria
3 Selection Criteria for eLearning Course Reviewer Tools

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه:فائزه خاموشی، تنظیم: نیلوفر یاقوتی