تبیان، دستیار زندگی
پایتخت افغانستان روز گذشته هدف سه حمله انتحاری قرار گرفت که در اثر آن حدود 140 شهروند افغانستان کشته و زخمی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

140 کشته و زخمی در حملات خونین کابل

پایتخت افغانستان روز گذشته هدف سه حمله انتحاری بزرگ قرار گرفت که در اثر آن حدود 140 شهروند افغانستان کشته و زخمی شدند.

140 کشته و زخمی در حملات خونین کابل

دو حمله کننده انتحاری در شهر کابل، ساعت 3:40 دقیقه عصر دیروز (دوشنبه) نیروهای امنیتی افغانستان را در نزدیکی وزارت دفاع و مقابل حوزه دوم امنیتی پولیس این کشور هدف قرار دادند.
بر بنیاد گزارش های تأیید شده، این دو حمله در همان ابتدا 24 کشته و بیشتر از 115 زخمی برجا گذاشت. جنرال رازق، فرمانده لوای حمایه وزارت دفاع، سید زمان آمر حوزه دوم امنیتی پولیس، دو معاونش و دو محافظ رییس جمهور شامل کشته شدگان این رویداد اند.

گفته می شود، پس از انفجار اول نیروهای امنیتی در ساحه رسیده اند و در همین هنگام مهاجم انتحاری دوم خود را منفجر کرده است.  بربنیاد گفته های شاهدان عینی، مهاجم انتحاری لباس پولیس به تن داشته است.
در کنار این مقام پولیس، جنرال رازق پنجشیری، فرمانده لوای حمایه وزارت دفاع ملی و مولانا صادق، مدیر شهری ریاست امنیت کابل نیز از کشته شدگان حملات انتحاری دیروز هستند. یکی از دلایل بالا بودن تعداد قربانیان در حملات انتحاری روز گذشته وقوع آنها در پر ازدحام و در یک نقطه پر رفت و آمد کابل بود.
محل حمله، ایستگاه انتقال باشندگان مناطق شرقی هودخیل و ارزان قیمت کابل نیز است. حمله کننده نخست زمانی خود را انفجار داد که کارمندان وزارت دفاع در حال بیرون شدن از این وزارت بودند.
حمله کننده دوم زمانی مواد منفجره همراه خود را منفجر ساخت که نیروهای امنیتی به کمک کشته و زخمی های حمله اول شتافته بودند. احتمالن آمر حوزه و دیگر مسوولان حوزه دوم امنیتی پولیس کابل، نیز در جریان حمله دوم کشته شدند.

سومین انفجار

سومین انفجار تروریستی کابل نیز حوالی ساعت یازده شب در حوزه چهارم شهر کابل شنیده شد، یک مسوول امنیتی در حوزه چهارم شهر کابل گفت که انفجار برخاسته از بمب گذاری انتحاری نزدیک وزارت داخله سابقه افغانستان بوده است.
این حمله به اندازه قوی بود که ده ها کیلومتر دورتر از محل رویداد صدای ان به گوش رسید و موجب شکسته شدن شیشه های منازل شد.
درپی این انفجارهای انتحاری ماموران امنیتی جاده های منتهی به محل انفجار را مسدود کرده و به کسی اجازه رفت و آمد را ندادند.
در حمله انتحاری که در نزدیک وزارت دفاع رخ داد بیست و چهار نفر کشته و نزدیک به صد تن دیگر زخمی شده اند. بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی در اعتراض به ناامنی های اخیر کابل خواستار برکناری فرمانده پولیس این شهر شدند.


منبع: رسانه های افغانستان