تبیان، دستیار زندگی
هر ساله در چنین ایامی (موسم حج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) طی پیامی به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام ، توصیه های خود را اعلام می کردند. اما پیام امسال ایشان تفاوت های فراوانی با پیام های سال های پیش دارد که . . .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تاریخی رهبر انقلاب

هر ساله در چنین ایامی (موسم حج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) طی پیامی به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام ، توصیه های خود را اعلام می کردند. اما پیام امسال ایشان تفاوت های فراوانی با پیام های سال های پیش دارد که . . .

ع. امانی - بخش سیاست تبیان

رهبر انقلاب، رهبر، فاجعه منا، پیام رهبر به مناسبت حج، آل سعود، داعش، جنایات داعش، رژیم صهیونیستی، حج

حج ، فریضه ای الهی در حرمِ امنِ پروردگار است که سیاست بازانِ از خدا بی خبرِ آل سعود سعی بر سیاسی کردن آن دارند. حاکمانِ بی دینِ سعودی از مدت ها پیش و با دستور اربابان خود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی ، طی برنامه ای دقیق و تدریجی ، این فریضه ی الهی را به سمت و سوی سفری سیاحتی و سیاسی کشاندند تا از شان و منزلت آن کاسته و سیاست های سردمداران غربی را به اجرا بگذارند. آری اینان ، حجاج خدا را در امن ترین مکان ، به ناامنی کشاندند.

مفتی های وهابی ، که خود یکی از عوامل اصلی متولد شدن فرزند نامشروعی به نام "داعش" هستند ، امروزه مسبب اصلی تحریف دین و حملات تروریستی در سراسر جهان هستند.

حکام سعودی ، پیمانِ الهی را گسستند و هم پیمانِ ظالمان جهان شدند. قریب به 337 روز از "فاجعه ی خونین منا" در حج سال گذشته می گذرد و جهانیان هنوز هم در شوک آن واقعه غمبار هستند. واقعه ای که بسیاری از خانواده ها را داغدار کرد و حج آن سال را تلخ ، فاجعه ای که بیش از 6000 تن از حجاج را به درجه ی شهادت نائل کرد در حالی که اگر حکام خونخوار سعودی اشاره ای کوچک می کردند ، بی تردید از عمق آن فاجعه کاسته می شد و چنین دلخراش نمی گشت.

پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب

هر ساله در چنین ایامی (موسم حج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) طی پیامی به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام ، توصیه های خود را اعلام می کردند. اما پیام امسال ایشان تفاوت های فراوانی با پیام های سال های پیش دارد. در واقع محور اصلی سخنان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ، سیاست های حکام ستم پیشه ی آل سعود و عدم امنیت حجاج بود.
ایشان با اشاره به کارشکنی ها و سیاست های خاص آل سعود ، متذکر شدند که این حاکمان ستمکار با برنامه ای از پیش تعیین شده سدی بر سر راه حجاج ایرانی بنا کردند و گناهِ عدم حضور ایرانیان در این مراسم باشگوه معنوی را بر گردن مشکلات سیاسی و دیپلماتیک گذاشتند. ایشان مردم جهان را به شناخ چهره ی اصلی و بی نقاب آل سعود فراخواندند و فرمودند هیچ کس کشتار ظالمانه زائران بیت الله الحرام را به دستان سعودی ها ، فراموش نخواهد کرد. (متن کامل پیام رهبری)

امنیت حجاج

امنیت حجاج سراسر جهان ، در مراسم عظیم و باشکوه حج بر عهده ی عربستان سعودی است که طی سال های اخیر ، این امنیت خدشه دار شده است. سفر حج ؛ سفری معنوی در امن ترین مکان جهان است که طی وقایع رُخ داده در حج سال های گذشته به ویژه فاجعه ی منا (سال 1394) ، گواه عدم کفایت آل سعود در مدیریت این مراسم خاص است و باید برای این حرمِ امنِ ناامن شده اندیشه ای کرد و برای مدیریت آن تصمیمات ویژه ای اتخاذ نمود تا امنیت "خانه خدا" حفظ و حرمت آن نگه داشته شود.
جمهوری اسلامی ایران طی یک ساله گذشته ی پس ار فاجعه ی منا ، بارها به سردمداران عربستان تذکرات لازم را در راستای تامین امنیت زائران داده اند اما آنها نه تنها اعتنایی به این تذکرات و پیشنهادها نداده اند ، بلکه در کمال بی شرمی شروطی را برای پذیرش حجاج ایرانی تعیین و ایران را ملزم به اجرای این شروط ظالمانه کردند که بنا به حفظ عزت زائران و مسائل امنیتی این شروط مردود اعلام شد.

حجاجی که امسال به سفر معنوی حج مشرف شده اند دعا کنند که از گزند این "شجره ی ملعونه طواغیت" در امان باشند.

ایران بارها به عربستان متذکر شد که وظیفه دارد در هر شرایطی امنیت کامل زائران را تامین کرده و به حقوق آنها احترام بگذارد ضمن این که برای شفاف سازی فاجعه سال گذشته ، کمیته حقیقت یابی را تشکیل داده و اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از وقوع چنین فجایعی اتخاذ نماید.

سیاه نمایی ابعادسیاسی حج توسط حکام آل سعود

حاکمانِ بی دینِ سعودی که همچون غلامان حلقه به گوش ، تحت امر صاحبان جهانخوار خود یعنی آمریکا و اسرائیل هستند ؛ این بار با دستور آنان ، این جلوه ی عظمت الهی (حج) را به مسئله ای سیاسی بدل کرده اند و با کنترل حجاج با سیستم های امنیتی و جاسوسی آمریکایی سعی دارند تا بر غفلت ها و ناکارآمدی های خود پوشش گذاشته و دامن خود را از خون هزاران جان باخته فاجعه ی منا پاک کنند.
حائز اهمیت آن که حج به طور کلی ابعاد سیاسی خاصی هم دارد اما نه به معنایی که آل سعود سعی بر بزرگ نمایی آن دارد. در واقع یکی از ابعاد سیاسی حج این است که مسلمانان سراسر دنیا که در این خانه الهی ، گِرد هم آمده اند ، مسائل و مشکلات سیاسی و حکومتی و ظلم های جهانی را به گوش یکدیگر می رسانند و اعتراض خود را به جهانیان اعلام می نمایند تا با افزایش سطح آگاهی و بصیرت با ظلم های جهانی و سیاست های ستم کارانه مبارزه شود. به این اصل مهم و اساسی ، "استکبار ستیزی" گفته می شود.

این خاندان با افکار منحرف خود، مفتی های حرام خواری را پرورش داده اند که آشکارا بر خلاف آیین خدا فتوا صادر می کنند.

این در حالی است که سال گذشته و در پی حواشی و بهانه تراشی های عربستان پس از "فاجعه منا" ، نقاب از چهره این خادمانِ ظالم خانه خدا افتاد و چهره ی سفاک آل سعود بر همگان آشکار شد. آشکار شد که اینان چگونه با سیاست های ظالمانه ی خویش و هم دستانشان سعی داشتند این جنایت عظیم تاریخی را به ورطه ی تحریف و فراموشی بکشانند و جهانیان مشاهده کردند که عربستان سعودی به علت پیگیری های مستمر جمهوری اسلامی ایران و خون خواهی صدها شهید ایرانی این فاجعه ، از ورود زائران به مراسم حج امسال جلوگیری کرد. آیا این جز سیاسی کردن مسئله ی حج است؟ آیا می توان چشم ها را بر حقیقت "تحریف فاجعه منا" توسط آل سعود و هم پیمانانش بست؟

شجره ی ملعونه طواغیت

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ، در پیام حج امسال از اصطلاحی بی سابقه اما ظریف استفاده نموده و فرمودند : حجاجی که امسال به سفر معنوی حج مشرف شده اند دعا کنند که از گزند این "شجره ی ملعونه طواغیت" در امان باشند.
این اصطلاح (شجره ی ملعونه) به معنای خاندانی است که به خاطر هم دست شدن با ظالمان زمان (آمریکا و اسرائیل) و پیروی از آنان ، ملعون شمرده می شوند و این بدان معناست که ایشان به صراحت ، آل سعود را منحرف و ملعون خوانده اند که به حق هم سزاوار آن هستند و اینان لیاقت و کفایت اداره ی خانه خدا را ندارند ؛ زیرا این خاندان با افکار منحرف خود ، مفتی های حرام خواری را پرورش داده اند که آشکارا بر خلاف آیین خدا و پیغمبر (صلوات الله علیه و آله) فتوا صادر می کنند تا دلِ صاحبان کاخ نشین خود را به دست آورند.
باید توجه داشت که مفتی های وهابی ، که خود یکی از عوامل اصلی متولد شدن فرزند نامشروعی به نام "داعش" هستند ، امروزه مسبب اصلی تحریف دین و حملات تروریستی در سراسر جهان هستند و یکی از بزرگ ترین اهداف آن ها نابود سازی اسلام ناب محمدی و جایگزین کردن اسلام آمریکایی به جای آن می باشد و این مهم بیانگر آن است که اختلاف بین شیعه و سنی و حاشیه سازی برای آن امری برنامه ریزی شده در راستای تضعیف اندیشه ی اصیل اسلامی است.
مفتی های آل سعود ، از طرفی بر جنایات وحشیانه ی حاکمان خود در کشورهای مسلمانی چون یمن ، شام ، لیبی و ... سرپوش می گذارند و از واگویی آن خودداری می کنند و از سوی دیگر دم از اسلام و مسلمانی می زنند. آیا به راستی این است رسم مسلمانی و دین داری؟ و آیا سزاست که خانه امن الهی به دست این ظالمان ستم پیشه اداره شود؟