تبیان، دستیار زندگی
خدمات موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به زائران اربعین حسینی، بعد از ظهر امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی؛ مسئول کمیته فرهنگی- آموزشی اربعین و سید حیدر مرتضوی؛ قائم مقام موسسه تبیان، رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از خدمات تبیان به زائران اربعین حسینی

خدمات موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به زائران اربعین حسینی، بعد از ظهر امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی؛ مسئول کمیته فرهنگی- آموزشی اربعین و سید حیدر مرتضوی؛ قائم مقام موسسه تبیان، رونمایی شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نشست خبری رونمایی از خدمات تبیان به کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین

به گزارش تبیان،حجت الاسلام حمید احمدی در نشست خبری رونمایی از همکاری های موسسه تبیان و کمیته فرهنگی- آموزشی اربعین حسینی(ع) با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای پیاده روی اربعین حسینی افزود: ظرفیت موسسه تبیان می تواند به عنوان یک زیرساخت در حوزه اطلاع رسانی و آموزشی کمک بزرگی به ستاد اربعین انجام دهد.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های کشور به ویژه ظرفیت موسسه تبیان در خدمت به شبکه اربعین استفاده کنیم.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی اضافه کرد: بیش از 60 درصد زائران پیاده روی اربعین، جوانان فرهیخته هستند که آشنایی و دسترسی خوبی به فضای مجازی دارند. بنابراین مذاکراتی را با موسسه تبیان آغاز کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای ارائه اطلاعات و فرهنگ سازی بهره ببریم.

نشست خبری رونمایی از خدمات تبیان به کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: از مجموع 14 کمیته در ستاد اربعین 12 کمیته در ارتباط با مشاوران زائران اربعین قرار دارد و حدودا 10 نفر مشاور آماده پاسخگویی به سئوالات زائران اربعین از طریق سایت موسسه تبیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاسخگویی به سئوالات حدود 24 ساعت زمان می برد اما با نزدیک شدن به اربعین این مدت به حدود 2 تا 3 ساعت کاهش می یابد.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی گفت: در بحث دریافت ویزا و خروج از مرز و همچنین مسائل مربوط به حمل و نقل، زائران ما با مشکلات بیشتری مواجه هستند و پیش بینی می کنیم بیشترین سئوالات در این زمینه ها باشد و آموزش ها در این موارد پیش بینی شده است.

وی افزود: زائرانی که از طریق سامانه سما برای پیاده روی اربعین ثبت نام می کنند به آنها روز سفر و مکان خروج از مرز اعلام می شود تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با کشور عراق و همچنین دیگر کشورهای مربوطه برای پیاده روی اربعین رنگ قرمز به عنوان نماد پیاده روی اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده است و همچنین پیاده روی امسال با شعار «انی احامی ابدا عن دینی» برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی در مورد لزوم روادید برای خروج از کشور در پیاده روی اربعین تاکید کرد: دولت عراق روی موضوع روادید تاکید جدی دارد و بحث لغو روادید به طور قطع برای اربعین امسال اجرا نخواهد شد.

وی در مورد هزینه های روادید هم گفت: هزینه روادید برای زائران اربعین تغییری نکرده و همانند سال قبل است.

سید حیدر مرتضوی؛ قائم مقام موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

در ادامه، سید حیدر مرتضوی؛ قائم مقام مدیرعامل تبیان، با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین یک افتخار است، افزود: بحث فرهنگی و آموزش های قبل از سفر از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه زائران اربعین باشد.

وی ادامه داد: تبیان به عنوان بزرگترین پایگاه اینترنتی فرهنگی کشور بستر مناسبی است تا آموزش های لازم را به زائران اربعین ارائه دهد و به سئوالات مورد نیاز آنان پاسخ دهد.

قائم مقام مدیرعامل تبیان تاکید کرد: موسسه تبیان سابقه طولانی در حوزه های فرهنگی دارد و بیش از یک میلیون نفر به طور روزانه از مطالب پایگاه اینترنتی تبیان استفاده می کنند و این بستر مناسبی است تا همکاری ها با ستاد اربعین گسترش یابد.

مرتضی خاطرنشان کرد: گام های اولیه همکاری ها با ستاد اربعین برداشته شده و بستر مجازی تبیان به منظور برقرار ارتباط مستقیم در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تبیان پاتوق زائران پیاده روی اربعین می شود، گفت: زائران اربعین حسینی می توانند از محتوای سایت تبیان استفاده کنند و همچنین به صورت یک شبکه اجتماعی محتواهای مورد نظر خود را به اشتراک بگذراند.

قائم مقام موسسه تبیان با اشاره به مشاهده روزانه صدها هزار فیلم و کلیپ از سوی کاربران سایت تبیان تاکید کرد: سایت تبیان کانال خوبی برای فیلم های اختصاصی زائران اربعین در نظر گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: مهمترین زمینه همکاری تبیان با ستاد اربعین ارائه مشاوره اینترنتی در زمینه پیاده روی اربعین است و کاربران اینترنتی می توانند سئوالات خود را از طریق سیستم مشاوره اینترنتی که به ستاد اربعین متصل است، ارسال کنند.

نشست خبری رونمایی از خدمات تبیان به کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین

وی اضافه کرد: مشاوران کمیته فرهنگی اربعین و همچنین دیگر کمیته های ستاد اربعین آماده پاسخگویی به سئوالات مخاطبان و کاربران در زمینه پیاده روی اربعین هستند.

قائم مقام موسسه تبیان افزود: در حوزه بهداشت و سلامت، ایاب و ذهاب و دیگر زمینه ها مشاوران آماده پاسخگویی هستند تا در حجم بالا به سئوالات زائران اربعین پاسخ دهند.

مرتضوی با بیان اینکه برنامه های دیگری برای همکاری ستاد اربعین پیش بینی شده است، گفت: این برنامه ها در زمان مقرر اعلام شد که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب، زائران اربعین پیشگیری های لازم را انجام دهند تا زیارتی درخور و لذت بالایی کسب کنند.

وی ادامه داد: پاسخگویی مشاوران به سئوالات زائران به صورت آنلاین نیست بلکه پس از ثبت سئوالات طی 24 تا 48 ساعت پاسخ ها ارائه می شود البته با نزدیک شدن به زمان پیاده روی فاصله ارائه پاسخ ها به حدود 3 ساعت کاهش می یابد این سامانه از امروز در اختیار شهروندان است تا کاربران سئوالات خود را با مشاوران در میان بگذارند.

قائم مقام مدیرعامل تبیان افزود: پیاده روی اربعین یک رویداد مردمی است و اینکه توقع داشته باشیم پوشش حاکمیتی کامل برقرار شود هم غیرواقعی و هم غیرممکن است. مردم باید اطلاعات کافی را کسب کنند تا بتوانند این خطر معنوی را به صورت مردمی مدیریت کنند.