تبیان، دستیار زندگی
دانش آموزان فعال می دانند برای چه هدفی درس می خوانند و برای این کار با انگیره هستند و همین انگیزه هم باعث می شود در هر زمانی و به هر دلیل خسته یا دلزده شدند با یادآوری انگیزه، نیروی تازه ای بگیرند و به راه خود ادامه دهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموز فعال

معرفت گشوده می شود و صدای جنب و جوش و شور و هیاهوی بچه ها، فضای مدرسه را پر می كند.

دانش آموز فعال

پیشتر نیز در مورد دانش آموز موفق صحبت هایی داشته ایم.

اهمیت تلاش و پشت کار بر دانش آموزان پوشیده نیست و دانش آموزان فعال معمولاً یکسری آیتم ها و ویژگی های مشترک دارند.

دانش آموز فعال به موقع از خواب بیدار می شود و صبح را با نشاط شروع می کند، با انرژی هر چه تمام تر برای یادگیری بهتر با روحیه و انگیزه مثبت وارد کلاس درس می شوند.
برای اینکه به تمام امور مربوط به خود برسند و آنها را درست انجام دهند در کنار برنامه هفتگی درهفته باید به ورزش و نرمش نیز  بپردازند زیرا ورزش باعث نشاط می شود، مخصوصا انجام بازی و ورزش هایی که به آن علاقه دارند.
دانش آموزان برای یادگیری بیشتر و درک مفاهیم فقط به کتاب درسی و کلاس بسنده نمی کنند بله مطالب علمی و خارج درس نیز می خوانند و حتی معلمین محترم جهت قوی شدن بنیه علمی دانش آموزان، کلاس های مافوق برنامه برای آنها گذاشته و دانش آموزان در این کلاس ها شرکت می کنند.
در کلاس های مافوق برنامه علاوه بر مرور درس ها، پرسش و پاسخ های زیادی برای یادگیری دانش آموزان انجام می شود.

دانش آموز فعال

دانش آموزان فعال می دانند برای چه هدفی درس می خوانند و برای این کار با انگیره هستند و همین انگیزه هم باعث می شود در هر زمانی و به هر دلیل خسته یا دلزده شدند با یادآوری انگیزه، نیروی تازه ای بگیرند و به راه خود ادامه دهند. نیت و آرزوی به موفقیت رسیدن و به عبارتی انگیزش درونی رسیدن به موفقیت گام اول است. (آیا شما می خواهید که به موفقیت و هدف خود برسید یا خیر) پاسخ این سوال راه را  به شما نشان می دهد و زمینه و اندازه فعالیت شما را معین می کند.

دانش آموز فعال

برای انجام امور مربوطه برای خود برنامه ریزی کنید تا طبق آن به تمام کارهای خود عمل کنید چون می دانید که برای رسیدن از پله اول به پله دهم باید قدم قدم و با برنامه ریزی و  داشتن هدف حرکت کنید تا از عهده تمام امور به خوبی برآیید تا جهشی نادرست باعث نشود که با موانعی روبه رو شوید که از ادامه راه خود باز مانده و یا حتی دلزده شوید.

برای داشتن برنامه ریزی و نظم در تمام امور درسی از مشاوران راهنمایی بخواهید تا از این شاخه به آن شاخه نپرید.

دانش آموز فعال

دانش آموز فعال با تلاش خود و یادگیری های لازم، در امتحانات خود را می سنجد و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا می کند، در این راه نیز معلمان به آنها کمک می کنند در نتیجه هر دانش آموز به استعداد و توانایی هایی که دارد پی میبرد و برای رسیدن به موفقیت آنها را پرورش می دهد.


دانش آموز فعال

زیرا عدم آگاهی از استعداد و یا تقویت نکردن استعداد باعث می شود که خیلی از دانش آموزان از تبدیل شدن به فردی خاص و موفق باز بمانند. شناخت توان واقعی و استعداد باعث می شود که انسان از خود انتظار بیش از حد نداشته باشد زیرا در صورت عدم موفقیت منجر به نا امیدی و از بین رفتن اعتماد به نفس می شود و یا خود را دست کم می گیرد که دست کم گرفتن خود هم باعث از بین رفتن فرصت های ناب در امر یادگیری و موفقیت می باشد.

تمام این آگاهی ها باعث می شود  شما دانش آموزان در راه موفقیت گام بردارید و در مسیر خود فعالیت های نتیجه بخشی داشته باشید.

وقتی برای انجام هر کاری تداوم داشته باشید مطمئنا در آن موفق می شوید پس برای رسیدن به هدفتان ابتدا  می اندیشید، برنامه ریزی می کنید و بعد درست عمل می کنید و با پشتکار هر چه تمام تر آنرا تکرار می کنید.

دانش آموزان با فعالیت خود در زنگ پژوهش در رقابت های علمی با سایر دانش آموزان آماده می شوند و حتی خود را برای شرکت در جشنواره ها و مسابقات علمی کشوری و بین المللی از طریق آزمون علمی  آماده می کنند  و با شرکت کردن در مسابقات مختلف علمی می توانند خود را محک بزنند و توانایی های خود را بسنجند.

وقتی که ما کار درست را تکرار کنیم به نتیجه می رسیم . ویژگی های دانش آموزان فعال و کارهایی که انجام می دهند خیلی عجیب نیست ولی می توانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند و به فعالیت خود جهت ببخشند.
مثلا در برنامه روزانه خود زمان کوتاهی را برای مطالعه زبان می گذارند و هر روز آنرا مرور می کنند.
پس با برنامه راهبردی درس بخوانید که خود همین برنامه راهبردی باعث تلاش و پشت کارتان می شود.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان