تبیان، دستیار زندگی
علت شنیدن صداهای عجیبی از بدن مانند قار و قور شکم، باد گلو، سکسکه و ... چیست؟ نشانه های سرطان خون را می دانید؟ آزمایش هایی که بعد از سن 45 سالگی باید انجام دهید ، کدامند؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدا های بدن را بهتر بشناسیم

علت شنیدن صداهای عجیبی از بدن مانند قار و قور شکم، باد گلو، سکسکه و ... چیست؟ نشانه های سرطان خون را می دانید؟ آزمایش هایی که بعد از سن 45 سالگی باید انجام دهید ، کدامند؟ برای یافتن پاسخ این سئوالات با ما همراه باشید.

فرآوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
صداهای بدن

10 صدای عجیبی که بدن تولید می کند

بدن ما یک ماشین واقعی است. کارخانه ای که بیست و چهار ساعته کار می کند. این کارخانه نیز سر و صداهایی دارد. این صداهای فیزیولوژیکی جالب، شگفت آور و گاهی نگران کننده هستند. در این مطلب در خصوص صداهای عجیبی که بدن تولید می کند ، صحبت می کنیم.

7 توصیه برای مراقبت از بیمار صرعی

حدود یک درصد از مردم جهان و 700 تا750 هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند. مراقبت اصولی از این بیماران می تواند ترس و استرس را از فرد بیمار و اطرافیانش دور کند. تشنج ناگهانی و غیرمنتظره در این بیماری، یک چالش بزرگ برای مراقبان و پرستاران آن است. دستورالعمل صحیح مراقبت از بیماران مبتلا به صرع به شرح زیر است.

نشانه های خاموش سرطان خون

سرطان خون علائم ظریف و غافلگیر کننده ای در سراسر بدن ایجاد می کند که نیاز به بررسی جدی دارد. اگر فرد به نوع حاد این بیماری مبتلا باشد ممکن است بیماری او با سرعت زیاد گسترش پیدا کند و اگر مبتلا به نوع مزمن آن باشد، در طول زمان و به آرامی بیماری پیشرفت کرده و بدتر می شود. اگر شما متوجه این علائم ظریف سرطان خون شدید، به سرعت آن را با پزشک در میان بگذارید.

روش صحیح عطر زدن

بسته به نوع عطر، مراسم و محلی که قرار است حضور پیدا کنید، شما باید از ادکلن و عطر مناسب استفاده کنید. در این مقاله، به روش صحیح عطر زدن خواهیم پرداخت.

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

ما نمی توانیم به درستی درک کنیم در وجود یک فرد مبتلا به افسردگی چه می گذرد. بنابراین نباید وضعیت وی را زیر سئوال ببریم و یا تلاش کنیم بیماری او را کم اهمیت جلوه دهیم. گاهی بهتر است به جای گفتن بعضی حرف ها، از فرد افسرده دور باشیم، چون ممکن است شرایط وی را بدتر کنیم. در واقع نباید دلسوزی بیجای ما در مورد یک فرد افسرده، به قول معروف دوستی خاله خرسه باشد.

فواید شگفت انگیز وازلین برای پوست

با اینکه وازلین تقریباً در هر خانه ای پیدا شده و دارای خواص درمانی و زیبایی فوق العاده قدرتمندی در میان دوستداران بهداشت و آراستگی است، معمولاً مورد کم لطفی افراد قرار می گیرد. در این مطلب فواید بی نظیر و کمتر شنیده شده وازلین مورد اشاره قرار گرفته است.

8 نوع بیخوابی را بشناسید

اگر حتی با شنیدن کلمه "بیخوابی" آه از نهادتان بلند می شود بدانید که تنها نیستید. در حالت کلی اینسومنیا یا بیخوابی علامتی است که در اثر استرس، اضطراب، افسردگی، بیماری های جدی، درد و یا زیاده روی در دریافت برخی ترکیبات ایجاد می شود. اگر شما هم دچار بیخوابی شبانه هستید بهتر است اول نوع بی خوابی تان را تشخیص داده و سپس به درمان آن بپردازید. در این مطلب شما را با هشت نوع بی خوابی آشنا می کنیم.

9 اصل تنفس صحیح

در زندگی روزمره، هنگام ورزش و فعالیت بدنی، در ترس، اضطراب، افزایش تپش قلب و بسیاری موارد دیگر تنها با رعایت اصول ساده تنفسی می توانید ضمن کنترل رفتار و حرکات خود، شاهد افزایش چند برابری بازده بدن تان باشید و از وقوع تاثیرات هیجانی موارد مختلف به راحتی جلوگیری کنید. بسیاری از شما نمی دانید تنفس صحیح تا چه اندازه با اهمیت است. تنفس یکی از اولین چیزهایی که ما پس از ورود به جهان انجام می دهیم و از جمله مواردی است که تا آخرین لحظه های عمر ما به درازا می انجامد.

روش های پاکسازی پوست از سموم

پوست وسیع ترین ارگان بدن بوده که سلامت و زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. باید گفت پوستی زیبا به نظر می رسد که سالم باشد. اگر پوست شما انباشته از آلودگی، چربی و سموم بدن باشد، نمی توان آن را پوستی سالم و البته زیبا دانست. سم زدایی از این ارگان کار چندان سختی نیست. کافیست کمی وقت برای این منظور اختصاص دهید.

10 بیماری که با دیدن صورت معلوم می شوند

از آنجا که بخش های مختلف صورت مانند یک نقشه عمل کرده و وضعیت سلامتی شما را نشان می دهند، در نتیجه اگر بدانید کدام بیماری ها علائمی از خود را در صورت نشان می دهند، می توانید سلامت خود را کنترل کنید. لذا وقتی جلوی آینه می ایستید تنها بفکر تیپ زدن نباشید، شاید با دقت بیشتر در چهره موجب بهبود سلامتی تان شوید.

آزمایش های لازم بعد از 45 سالگی

با افزایش سن تغییراتی در بدن رخ می دهد. اگر شما به سلامتی تان اهمیت می دهید لازم است که بعد از این سن به طور منظم چکاپ انجام دهید. همین بررسی های منظم وضعیت سلامت، اطلاعات خوبی در خصوص عملکرد ارگان های داخلی در اختیارتان می گذارد و شما می توانید راحت تر بدن تان را کنترل کنید. در این مطلب 5 آزمایش ضروری را معرفی می کنیم که لازم است بعد از 45 سالگی به طور مرتب آنها را انجام دهید.

فشار چشم شما چند است؟

فشاری که در سطح خارج چشم از طرف جلو احساس می شود و به فشار چشم معروف است حاصل نیرویی است که مایع زلالیه بر واحد سطح لایه خارجی چشم وارد می کند. این که فشار چشم شما طبیعی است یا خیر، با اندازه گیری این فشار توسط اپتومتریست ها یا چشم پزشکان مشخص می شود.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.