تبیان، دستیار زندگی
پس با ورود به مدرسه و کلاس اول پا به سن عقلی و دانایی می گذارید و آماده می شوید تا واقع بینانه فكر كنید و از خود مركزی خارج شوید . کم كم آگاهی پیدا می كنید و می فهمید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوآموزان کلاس اول

در زبان امروزی به مکان های آموزشی پائین تر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آنها صورت می گیرد، مدرسه گفته می شود.

نوآموزان کلاس اول

پیشتر نیز در مورد بوی ماه مهر، روزی که برای بعضی پر از تشویش و دلهره بود و برای برخی دیگر حس بزرگ شدن داشت صحبت هایی داشته ایم. همان طور که می ببینید فصل های سال یکی یکی ورق می خورند، بهار، تابستان و می رسیم به پاییز، همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش می باشد.
آغاز سال تحصیلی جدید را به آموزگاران پرتلاش و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

امیدواریم که با نشاط و اشتیاق قله های رفیع بهروزی، پیروزی و کامیابی را فتح نمایید.
دانش آموزان عزیز دوباره کوله به پشت، خنده به لب و شوق در دل، راهی خانه دوم خود مدرسه می شوید و باز به امید روزهای پر بارتر قدم در راه می گذارید.

پس با ورود به مدرسه و کلاس اول پا به سن عقلی و دانایی می گذارید و آماده می شوید تا واقع بینانه فكر كنید و از خود مركزی خارج شوید . کم كم آگاهی پیدا می كنید و می فهمید كه تصوراتتان با آن چه در واقع وجود دارد متفاوت می باشد. به تدریج از نظریات دیگران آگاه می شوید.

اول مهر ماه روز هیاهوی دانش آموزان شاد، روز معلم های صبور و مهربان، روز ناظم های دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی می باشد که پا به پای شما دانش آموزان به جنگ جهل و نادانی می روند و پله های ترقی را یکی یکی با هدف طی می کنند تا به درجات بالاتر برسند.

چقدر دلنشین هستش که هر روز صبح را با دعای خیر پدر و مادرتان راهی مدرسه می شوید و با شور و شوق زیاد به سمت باغ دانایی قدم برمی دارید.
گویی قرار است با علم و دانش خود این باغ دانایی را سرسبز نگه دارید و خانه دوم خود را آباد کنید.
پس همه شما امروز به مدرسه می روید که گرد و خاک نادانی را پاک کنید و این خانه ارزشمند را صفایی بدهید و با مهربانی کردن اولین روز آغاز مدرسه را جشن بگیرید.
خوب است بدانید که فقط با مهربانی و تلاش می توانید 9 ماه سال را در کنار همکلاسی ها و اولیا ی مدرسه سپری کنید.
می بینید که به چه سرعتی کلاس ها را یکی یکی بالا می روید کلاس اول، کلاس دوم و . . . . و می آموزید. یکی یکی مِهرها را پشت سر می گذارید و مطالب را فرا می گیرید.
پس دانش آموز پر شور دفترت را با اشتیاق هرچه بیشتر بازکن چون زمان نوشتن، خواندن و تلاش فرا رسیده است. با نام خدا شروع کن، با نام زیبایی های او.

نوآموزان کلاس اول

حیاط مدرسه وقت زنگ تفریح  پر از صدای دانش آموزان پر از شور و نشاط می شود که دست در دست همکلاسی های خود زمانی را در حیاط مدرسه سپری می کنند و از با هم بودن لذت می برند چون تمام این رفت و امدها و با هم بودن ها را می توانید در دفتر خاطرات خود ثبت کنید و با نگاه کردن به آن یاد روزهای خوشی که سپری کرده اید بیفتید.
پس خوب است از معلم خود كه پا جای پای انبیاء گذاشته تا درس چگونه زیستن و مهربانی را به شما بیاموزد تشکر کنید و با استفاده از راهنمایی های او در این امر مهم گام بردارید.
شما نیز سال تحصیلی جدید را بر معلمین خود تبریک بگویید.
نتیجه می گیریم که باید سعی کنید این 9 ماه را با برنامه ریزی و درست انجام دادن تمام اموری که به عنوان یک دانش آموز بر عهده دارید هم  در راه موفقیت خود گام بردارید و هم خستگی را از تن اولیای خود و اولیای مدرسه به در کنید زیرا آنها تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن شما در یادگیری انجام می دهند و شما نیز باید به خوبی از این راهنمایی ها استفاده کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان