تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با اشاره به کارکردهای این موسسه در مقوله اینترنت ملی و فرهنگ عمومی گفت: تولیدات فاخر فرهنگی در اینترنت ملی از مهم ترین اهداف تبیان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام آقامیری:

تولیدات فاخر فرهنگی در اینترنت ملی از مهم ترین اهداف تبیان است

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با اشاره به کارکردهای این موسسه در مقوله اینترنت ملی و فرهنگ عمومی گفت: تولیدات فاخر فرهنگی در اینترنت ملی از مهم ترین اهداف تبیان است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام آقامیری

به گزارش تبیان، حجت الاسلام سید محمدرضا آقامیری، مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی این اداره کل در شاهرود، با بیان اینکه موسسه تبیان از سال 81 با رویکردی هوشمندانه در حوزه فضای مجازی شروع به کارکرد، گفت: تبیان رسانه قابل توجهی است که با برد شبکه اجتماعی امروز یکی از موفق ترین رسانه های فرهنگی کشور محسوب می شود و همان طور که یک ربات می تواند در فضای مجازی غوغایی به پا کند و مورد توجه واقع شود از سوی دیگر تهدیدهایی نیز در این بطن جاری است که تبیان همواره با شعار حرکت بر لبه تکنولوژی سعی کرده از سد این تهدیدها و موانع عبور کند.
وی بهبود زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات با محتوای غنی را نیازمند کمک مسئولان دانست و گفت: در این راستا باید ابزار بومی فراهم شود تا این اهرم ها در توسعه ملی یک شبکه اجتماعی داخلی که نیازهای اقتصادی و فرهنگی را به خوبی تامین می کند، بتواند عمکرد مثبت داشته باشد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با بیان اینکه وجود سرور و دیتا سنترهای تولیدات فضای مجازی در خاک کشورهای غربی و تردد بین این سیستم ها قطعا به نفع ایران اسلامی و فرهنگ دینی ما نخواهد بود، متذکر شد: به لحاظ تفاوت های فرهنگی و تعاریف در تضاد با کالبد جامعه نمی توان اینترنت و فضای مجازی و تبادل ارتباطات را به دست بیگانگان سپرد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان درباره کارکرد های این موسسه، اذعان کرد: در بحث امنیت و حفظ داده های تبیان تلاش شده با نرم افزار و سخت افزار بسیار غنی و قوی به عنوان مهم ترین مرکزخدمات و داده های اینترنتی هم به لحاظ زیرساخت و هم فعال بودن در صدر باشیم که در این خصوص افزون بر سرویس های مختلف که ارائه می شود توانسته ایم سایت تبیان را با آماده سازی زیر ساخت ها به جایگاهی برسانیم که به آمار روزانه 18 هزار بازدید در روز مواجهیم.
 آقامیری درباره سایت های میهمان دیتا سنتر تبیان یاداور شد: تبیان میزبانی سایت بعضی سران منحصر به فرد نظام را بر عهده دارد که علاوه بر شبکه اجتماعی، پرتال ملی مساجد، سایت کودک و نوجوان، سایت هنر و خلاقیت و مدرسه اینترنتی را در برنامه کار خود قرار دارد که قرار است به زودی پروژه تنافس رونمایی شود که با راه اندازی آن شاهد جهش خوبی در مراکز تخصصی دانش خواهیم بود.
وی در خصوص سایتهای تبیان استان ها اظهار کرد: در راه اندازی تبیان استان ها طرحی با عنوان هم سان گزینی در حال تدوین است که این طرح همچنین به لحاظ بومی و بی بدیل بودن بسیار مورد توجه سران نظام است در این طرح ابلاغیه ای از شورای فرهنگی کشور به استان ها واصل و طی آن به توسعه طرح ملی همسان گزینی بسیار تاکید شده است.
آقامیری با ابراز اینکه بودجه این طرح از طرف سازمان تبلیغات اسلامی منظور شده است، افزود: هم اکنون این طرح در مشهد، اصفهان و بجنورد راه اندازی و امیدواریم به زودی سایر مراکز استان ها را نیز تحت پوشش این امر قرار دهیم.