تبیان، دستیار زندگی
این برچسب نمادی است از توجه به اهمیت سرویس مدارس چراکه اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه امری مهم و حیاتی است. حسینی گفت: ما به دنبال آن هستیم به سمتی برویم که سرویس مدارس، خودروی ممتاز و مشخصی از دیگر وسایل نقلیه موجود باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودروهای فاقد برچسب حق حمل‌ونقل دانش‌آموزان را ندارند

حمل‌ونقل دانش‌آموزان

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از برچسب سرویس‌های مدارس تهران گفت: با توجه جمعیت حدود یک میلیون و صد هزار دانش آموزان و ٧00 هزار نفری دانشجویان، از هر ٥ نفر یک نفر برای اول مهر مهیا می شود و با توجه به جمعیت ٨ میلیونی شهر تهران این عدد قابل توجهی است. این برچسب نمادی است از توجه به اهمیت سرویس مدارس چراکه اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه امری مهم و حیاتی است.

حسینی گفت: ما به دنبال آن هستیم به سمتی برویم که سرویس مدارس، خودروی ممتاز و مشخصی از دیگر وسایل نقلیه موجود باشد.

وی با تأکید بر موضوع سلامت راننده سرویس مدارس گفت: علاوه بر سلامت روانی و فکری راننده و عدم اعتیاد رانندگان، دانش آموزان نیز باید آموزش ببیند که چه رفتارهایی باید در حین سوار و پیاده شدن انجام دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای دیگر در مواجهه با سرویس مدارس باید به این خودروها به چشم یک اولویت ترافیکی نگاه کنند افزود: باید با در نظر گرفتن تمام وجوه، اطمینان خاطری را برای والدین دانش آموزان ایجاد کنیم و امیدواریم اولیا نیز این دغدغه را داشته باشند و اشکالات احتمالی را به اطلاع مدارس، پلیس و شهرداری برسانند.

مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز با ارائه آماری گفت: این برچسب نمایانگر مجاز بودن ایمنی خودرو و راننده برای حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان است و با خودروهایی که بدون داشتن این برچسب اقدام به جابجایی دانش آموزان می‌کنند برخورد می‌شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران سن بالای ٢٣ سال، تاهل، عدم اعتیاد، سلامت روحی و جسمی را از جمله شروط رانندگان سرویس مدارس عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد رانندگان باید ٥ ساعت آموش شامل ١.٥ ساعت روانشناسی ترافیک و ١.٥ ساعت اخلاق حرفه ای را در دانشکده علمی و کاربردی تاکسیرانی ببینند.

وی گفت: همچنین خودروهای سرویس مدارس نباید بیش از ١0 سال عمر داشته و باید حتما بیمه کامل تمام سرنشینان را داشته و از معاینه فنی برخوردار باشند.

وی با اشاره به آمار تعداد برچسب سرویس مدارس در شهر تهران گفت: سال گذشته ١٥ هزار برجسب سرویس مدارس داده شد و امسال نیز با ٢0درصد افزایش، پیش بینی می شود ١٨ هزار برجسب سرویس مدارس داده شود.

مظفر در پایان با اعلام خبر طراحی یک اپلیکشن موبایل که به صورت لحظه ای موقعیت دانش آموزان را به والدین اعلام می کند گفت: این اپلیکیشن به صورت خودکار در حین نزدیک شدن سرویس به منزل دانش آموزان، با ارسال یک پیامک به والدین آنها را در جریان رسیدن فرزندان به منزل قرار می دهد.

در پایان این مراسم رییس پلیس راهور تهران بزرگ، معاون ترافیک شهرداری تهران، مدیرکل آموزش و برورش استان تهران و همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، تفاهم نامه ای را امضا و از برچسب سرویس مدترس رونمایی کردند.




منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .