تبیان، دستیار زندگی
روزانه برای جمع آوری، تفکیک، پردازش و دفع زباله هزینه های بسیاری صرف می شود که این هزینه ها با تفکیک زباله کاهش می یابد که در این صورت شاهد افزایش درآمدهای پایدار شهری خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفکیک زباله از مبدا و افزایش درآمدهای پایدار شهری

تفکیک زباله

محمد حقانی با بیان اینکه روزانه حدود ۷ هزار تن زباله از مناطق ۲۲ گانه سطح شهر جمع‌آوری می‌ شود، اظهار کرد: روزانه برای جمع‌آوری، تفکیک، پردازش و دفع زباله هزینه های بسیاری صرف می‌ شود که این هزینه ها با تفکیک زباله کاهش می یابد که در این صورت شاهد افزایش درآمدهای پایدار شهری خواهیم بود.

وی با تاکید بر اجرای صحیح الگوی مصرف با تفکیک زباله از مبدا که منجر به کاهش میزان زباله ‌های شهر می شود ، اظهار کرد : با تفکیک می توان مواد آلی زباله‌ها را به کود کمپوست برای کشاورزی تبدیل کرد .
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر بر هزینه های بالای تفکیک زباله توسط شهرداری، عنوان کرد: تفکیک زباله تنها یک کار خدماتی نیست و نیاز به آموزش‌های فرهنگی دارد تا در جامعه‌ نهادینه شود این در حالی است که نباید نقش رسانه‌ها به ‌خصوص رسانه های ملی را در این زمینه نادیده گرفت.

حقانی ادامه داد: می‌توان برای نهادینه کردن این اقدام در میان شهروندان واحدی را با عنوان پسماند در مدارس تدریس کرد تا دانش‌آموزان با مزایای استفاده از پسماندها و زمینه برای توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در جامعه آشنا شوند.

رئیس کمیته محیط زیست شورا با بیان اینکه شهرداری تهران به ‌عنوان نخستین کلانشهر ، در این راستا اقداماتی انجام داده است ، عنوان کرد : درست است که شهرداری بر اساس قانون وظیفه جمع‌آوری ، امحا و بازیافت پسماندهای شهری را به عهده دارد، اما سایر نهادها نیز وظایفی دارند که باید در کنار شهرداری به آن عمل کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .