تبیان، دستیار زندگی
در حالی قیمت خودروهای داخلی بعد از پشت سر گذاشتن روزهای پرهیجان خود، در هفته جاری ثبات را تجربه کرد که در تازه ترین تغییر و تحولات، بازار خودروهای وارداتی با رشد قیمت مواجه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیمت خودروهای وارداتی‌ افزایش یافت

قیمت خودروهای وارداتی‌

در حالی قیمت خودروهای داخلی بعد از پشت‌سر گذاشتن روزهای پرهیجان خود، در هفته جاری ثبات را تجربه کرد که در تازه‌ترین تغییر و تحولات، بازار خودروهای وارداتی با رشد قیمت مواجه شده است. آنگونه که فعالان بازار می‌گویند، اصلی‌ترین عامل در افزایش قیمت خودروهای وارداتی ابلاغ بخشنامه 4 درصد مالیات علی‌الحساب ازسوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است که در حال حاضر با واکنش فعالان اقتصادی مواجه شده است.
 
با وجود آنکه فعالان بخش خصوصی کشور بارها هشدار دادند که اجرای این بخشنامه رشد قیمت کالاهای وارداتی را به دنبال دارد اما گمرک جمهوری اسلامی، دستورالعمل مذکور را ابلاغ کرد. موضوعی که رشد قیمت خودروهای وارداتی را طی هفته جاری رقم زد. بنا به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت رشد دو درصدی مالیات علی‌الحساب کالاهای وارداتی، به سرعت خود را در قیمت خودروها نشان داد. از آنجا که این بخشنامه منجر به افزایش قیمت تمام شده خودروهای ثبت سفارش شده از شهریورماه به بعد خواهد بود، اما دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی معتقدند که روند صعودی وارداتی‌ها در هفته جاری ناشی از جو روانی این مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی است.



منبع:فرهنگ نیوز

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .