تبیان، دستیار زندگی
در حالی که باشگاه پرسپولیس با وجود پرونده خطرناک مانوئل ژوزه، سرمربی پیشین و پرتغالی سرخ پوشان خطر کسر امتیاز را بیخ گوشش احساس می کند اما به خاطر ثبات مدیریتی و مشخص بودن وظایف هر کس در این باشگاه، تقریبا همه پرسپولیسی ها با قاطعیت از حل این بحران سخن می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید خوردن پروژه عبور از منصوریان!

در حالی که باشگاه پرسپولیس با وجود پرونده خطرناک مانوئل ژوزه، سرمربی پیشین و پرتغالی سرخ‌پوشان خطر کسر امتیاز را بیخ گوشش احساس می‌کند اما به خاطر ثبات مدیریتی و مشخص بودن وظایف هر کس در این باشگاه، تقریبا همه پرسپولیسی‌ها با قاطعیت از حل این بحران سخن می‌گویند حال آن‌که در باشگاه استقلال اوضاع دقیقا عکس باشگاه پرسپولیس است!

فراوری:رضا رستگاری - بخش ورزشی تبیان
منصوریان

در شرایطی که تنها دغدغه اصلی این روزهای باشگاه استقلال نتایج و شروع بد آبی‌ها در لیگ شانزدهم است و وعده حل معضلات فنی و حاشیه‌ای داده می‌شود اما روزی نیست که اخبار حاشیه‌ای استقلال را شوکه نکند و تن هوادارانش و البته علیرضا منصوریان را نلرزاند!
 به نظر می‌رسید با انتخاب سیدرضا افتخاری، مدیر کارکشته و باتجربه فوتبال و فوتسال به سرپرستی باشگاه، امور باشگاه استقلال نظم می‌گیرد و در سایه این نظم منصوریان و بازیکنان در آرامش ضعف‌های‌شان را برطرف می‌کنند تا پس از پایان تعطیلات لیگ جبران مافات کنند و با روحیه‌ای خوب به استقبال داربی بروند.
 اما همه این گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌ها به خاطر جنگ قدرتی که بین مسئولان ریز و درشت استقلال شکل گرفته و با قدرت ادامه دارد نقش بر آب شده و در این میان بیشترین ضرر و زیان متوجه تیم استقلال و سرمربی جوانش منصوریان خواهد شد و حتی شاید این مسائل باعث قربانی شدن علی منصور شود و به اصطلاح فوتبالی‌ها منصوریان را به مهره‌ای سوخته تبدیل کند. 
شرایط این روزهای استقلال دقیقا مشابه شرایطی است که مرحوم ناصر حجازی سکاندار آبی‌ها بود و آن‌ها در نتیجه‌گیری خوب عمل نمی‌کردند و تیم تحت فشار و انتقاد بود. آن زمان مسئولان و اعضای هیئت مدیره مخالف ادامه همکاری با حجازی بودند و تنها کسی که پای سرمربی تیم ایستاد علی فتح‌ا...زاده، مدیرعامل وقت باشگاه بود.
 حالا منصوریان در حال تجربه کردن همان شرایطی است که بر مرحوم حجازی گذشته و گویا جز سیدرضا افتخاری که از ابتدای ورودش به باشگاه استقلال قاطعانه از سرمربی جوان تیمش حمایت کرده، حامی دیگری ندارد. بر اساس شنیده‌ها برخی مسئولان باشگاه که رابطه خوبی با وزارت ورزش و جوانان دارند در حال طراحی برنامه‌ای هستند تا در صورت نتیجه نگرفتن استقلال در داربی سریعا منصوریان را برکنار کنند و زوج دراگان اسکوچیچ و فرهاد مجیدی را روی نیمکت آبی‌ها قرار دهند. 
البته این شایعه هفته‌های قبل هم شنیده می‌شد و حتی حسن زمانی یکی از اعضای هیئت مدیره هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای از احتمال برکناری منصوریان در صورت باخت در داربی خبر داده بود که با واکنش تند افتخاری، سرپرست باشگاه مواجه شد و سرپرست باشگاه استقلال ضمن حمایت از منصوریان و ابقای او در صورت باخت در داربی خواستار ضابطه‌مند شدن مصاحبه مسئولان باشگاه شد. با این همه بحث برنامه‌ریزی برای شکست احتمالی در داربی و برکناری منصوریان ظاهرا جدی است و برخی از مسئولان باشگاه در تلاشند با بازگردادن ساعدی‌فر، منزوی یا نظری‌جویباری در باشگاه به جای پندار توفیقی با پست معاونت یا قائم مقام مقدمات حضور فرهاد مجیدی و اسکوچیچ را در صورت نیاز فراهم کنند. البته این در حالی است که پروسه مذکور به شدت با مقاومت از سوی عده‌ای دیگر از مسئولان باشگاه از جمله افتخاری مواجه شده و او صریحا اعلام کرده باشگاه در شرایط فعلی نیاز به آرامش و ثبات دارد نه نیروی جدید! 
افتخاری در این باره به ایسنا گفت: «صبحت‌هایی مطرح شده ولی هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. من به هیئت مدیره هم اعلام کرده‌ام که با توجه به مشکلات موجود نیاز به آرامش داریم و فعلا نیرو نمی‌خواهیم. ابتدا باید وضعیت باشگاه مشخص شود سپس کارها که پیش رفت خودمان متوجه کمبودها می‌شویم و نیرو می‌آوریم. با این حال هنوز به تصمیم نهایی نزدیک نشده‌ایم.» 
علاوه بر بحث انتخاب اجباری یک معاون، شنیده می‌شود یکی از مدیران رده میانی و سابق باشگاه استقلال که خیلی‌ها او را یکی از عوامل اصلی ناکامی آبی‌ها می‌دانستند و شاید تحت همین فشارها او از سمتش استعفا داد، همسو با برنامه مذکور تلاش می‌کند فرهاد مجیدی را برای حضور در داربی پایتخت و تماشای آن مجاب کند که اگر این اتفاق بیفتد برای طراحان تغییر کادر فنی استقلال بازی دو سر برد خواهد بود. اگر فرهاد مجیدی به ورزشگاه برود و استقلال داربی را ببرد محبوبیت شماره 7 سابق آبی‌ها به خاطر همراهی تیمش در شرایط بحرانی و دادن روحیه به بازیکنان دوچندان خواهد شد و اگر هم استقلال بازنده داربی باشد احتمالا شاهد تشویق شدید مجیدی روی سکوها خواهیم بود که به نوعی مشروعیت او برای نشستن جای منصوریان خواهد بود! 
به هرحال هر چه که هست برخی از مسئولان باشگاه استقلال یا راه حل بحران را نمی‌دانند و یا آن‌که تمایلی به حل بحران ندارند و می‌خواهند از این وضعیت برای پیاده کردن برنامه‌های مورد نظرشان استفاده کنند.


منبع:ایسنا ، خراسان