تبیان، دستیار زندگی
تا زمانی که ایران حق اسرائیل برای بقا را به رسمیت نشناسد ، روابط عادی و کامل با این کشور مقدور نخواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط جدید ایران و آلمان

تا زمانی که ایران حق اسرائیل برای بقا را به رسمیت نشناسد ، روابط عادی و کامل با این کشور مقدور نخواهد بود.

بخش سیاست تبیان

روابط ایران و آلمان، اسرائیل، مرکل، صدراعظم آلمان، آلمان، مرکل، پارلمان، رژیم صهیونیستی

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در نامه ای که از طرف دولت آلمان به «ولکر بک» رئیس کمیته پارلمانی دوستی با اسرائیل ارسال شده، آمده است: «تا زمانی که ایران حق اسرائیل برای بقا را به رسمیت نشناسد ، روابط عادی و کامل با این کشور مقدور نخواهد بود.»

این نامه پاسخ به سوالی است که دو ماه قبل از سوی بک به پارلمان ارائه شده بود. در آن زمان رسانه های آلمانی گزارش کردند که «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه که هر دو از حزب سوسیال دموکرات هستند، خواستار دعوت از «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به آلمان هستند.

دولت از وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار نگران است. امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع در دولت روحانی، تاکنون محقق نشده است.

همان زمان لابی اسرائیل و سفارت این رژیم در برلین، جنگ تبلیغاتی گسترده ای در این رابطه به راه انداخته و آلمان را به شدت برای خودداری از این اقدام تحت فشار قرار دادند.

در بخش دیگری از نامه دولت آلمان عنوان شده است: «در عین حال، به نفع دولت فدرال است که در مورد موضوعات مهم با دولت ایران گفت وگو داشته باشد.»

برلین با بیان اینکه در مذاکره با مقامات ایرانی «آزمای های موشکی و تهدید اسرائیل» را محکوم کرده، نوشته است که دولت از «وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار نگران است. امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع در دولت روحانی، تاکنون محقق نشده است.»

در این نامه ایران همچنین به آمار بالای اعدام و نقض حقوق اقلیت ها متهم شده است.


منبع : خبرگزاری فارس