تبیان، دستیار زندگی
حال به خرید کیف مدرسه می رسیم، متاسفانه، در سال های اخیر، کیف شما دانش آموزان، سنگین تر از توانتان شده است یا کتاب هایی را داخل کیفتان می گذارید و به مدرسه می برید که در برنامه درسی روزانه شما نیست و نیازی به بردن آنها نمی باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیف مدرسه

روزهای آماده شدن برای بازگشایی مدرسه نزدیک است پس خود را برای شروع سال تحصیلی آماده کنید.

کیف مدرسه

دانش آموزان عزیز یکی دیگر از خریدهای اصلی در روزهای آخر تابستان پس از لوازم التحریر و کفش، کیف و کوله  پشتی مدرسه می باشد، معمولی ترین راه های بردن کتاب و دفتر به مدرسه  استفاده از کیف است.

حال به خرید کیف مدرسه می رسیم، متاسفانه، در سال های اخیر، کیف شما دانش آموزان، سنگین تر از توانتان شده است یا کتاب هایی را داخل کیفتان می گذارید و به مدرسه می برید که در برنامه درسی روزانه شما نیست و نیازی به بردن آنها نمی باشد.

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشید که برای تهیه یک کیف مناسب همه ملاک ها برای انتخاب فقط رنگ و تصویر روی کیف نمی باشد و به کیفیت کیف که باید از سبک ترین جنس انتخاب شود نیز  باید توجه داشته باشید.

کیف مدرسه

جنس کیف نیز باید به گونه ای باشد که در تماس با پشت و کمر تعریق نداشته باشد. بهتر است از کیف های چرمی و پارچه ای به جای کیف  های نایلونی یا پلاستیکی استفاده کنید. در ضمن، بهتر است جنس کیف محکم و بادوام باشد تا وسایلی که درهم و برهم درون آن گذاشته می شوند (خط کش، خودکار، پرگار و...) بدن شما را زخمی نکند.

توجه داشته باشید که فقط کتاب ها و وسایل مورد نیاز همان روز را با خود به مدرسه ببرید و از سنگین کردن کیف خودداری کنید.

دانش آموزان کم سن و کلاس اولی نباید از کیف  های بسیار بزرگ یا حتی سامسونت استفاده کنند، در حالی که استفاده از کوله پشتی، برتری بیش تری نسبت به سایر کیف ها، حتی کیف  های تک  بند که بندشان فقط روی یک شانه قرار می گیرند، دارد. این کیف ها، به خصوص وقتی سنگین هستند، به ستون فقرات آسیب وارد کرده و باعث ایجاد دردهایی در ناحیه گردن می شوند.

پس بهتر است از کوله پشتی استفاده کنید و هر دو بند آن را روی شانه بیندازید. (کیف های کوله ای پارچه ای برای دانش آموزان مناسب تر از سایر کیف ها هستند.)

کیف مدرسه

خوب است بدانید که شایع ترین ناهنجاری دیده شده نشانه  های نامتقارن و افزایش قوس کمر به دلیل حمل کوله پشتی  های دو طرفه و یک طرفه سنگین می باشد که باعث خمیدگی غیرطبیعی و بیش از اندازه  ستون مهره  پشت به طرف عقب شده که در صورت شدید بودن این حمایت ریه تحت فشار قرار می گیرد و اختلال در تنفس را به وجود می آورد.

در انتخاب کوله پشتی به این نکته توجه کنید که کوله پشتی باید اندازه اش متناسب با سن و قدتان باشد و بندهای آن قابل تنظیم و بندهای آن باریک نباشند.

بندهای کوله پشتی دارای پدهایی در ناحیه شانه، پشت و سینه (کمربند سینه ای و لگنی) باشد تا هم حمایت اضافی ایجاد کند و هم وزن شایع را از شانه و کمر به لگن انتقال دهد.

وزن کوله پشتی نباید از 15 درصد وزنتان بیشتر باشد، کوله پشتی نباید درست در وسط کمر و نیز پایین تر از دور کمر قرار گیرد و بندهای کوله پشتی باید حالتی آزاد داشته باشند.

مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان