تبیان، دستیار زندگی
پس با توجه به اینکه پایتان باید بیش از چهار ساعت در محیط مدرسه در داخل این کفش باشد و در عین حال باید پای شما در این کفش راحت باشد تا آسیب نبیند، بهتر است برای خریدن کفش به والدینتان کمک کنید و کفشی مناسب برای رفتن به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفش همپای دانش آموزان

یکی دیگر از خریدهای اصلی در روزهای آخر تابستان بعد از لوازم التحریر، کفش مدرسه می باشد.

کفش همپای دانش آموزان

از کفش به عنوان یکی از وسایلی که همراه همیشگی در طول سال تحصیلی است، می توان یاد کرد.

پس دانش آموزان عزیز  در انتخاب  همپای خود (کفش)  دقت کنید چون انتخاب نادرست آن می تواند صدمات جبران ناپذیری به ستون فقرات و پای شما وارد کند.
خوب است بدانید که کفش باید مناسب پایتان باشد و به جز استحکام زیاد، باید برای استفاده شما راحت باشند.
پس با توجه به اینکه پایتان باید بیش از چهار ساعت در محیط مدرسه در داخل این کفش باشد و در عین حال باید پای شما در این کفش راحت باشد تا آسیب نبیند، بهتر است برای خریدن کفش به والدینتان کمک کنید و کفشی مناسب برای رفتن به مدرسه خریداری کنید که از استاندارهای لازم برخوردار باشد.
 از آنجایی که شکل و ساختار پایتان از نظر و ضعیت قوس پا فرق دارد و بعضی دارای مشکلاتی هستند، باید در انتخاب کفش دقت کنید و در صورت نیاز با نظر پزشک متخصص  کفش مناسبی را خریداری کنید.

دانش آموزان عزیز لازم است بدانید که کفش از دو قسمت اصلی کفی و رویه تشکیل شده است. کفی همان قسمتی است که پا روی آن قرار می گیرد و از بیرون در تماس با زمین است. این بخش به دلیل وزن بدن و ضربات ناشی از برخورد آن با زمین، باید علاوه بر ضخامت کافی، ضربه گیر خوبی هم باشد.
کفش مناسب باید انعطاف پذیری مناسبی هم داشته باشد، به ویژه در محل مفاصل یعنی جایی که هنگام راه رفتن انگشتان از آنجا خم می شوند.

کفش همپای دانش آموزان

از خریدن کفشی که بسیار به پایتان تنگ (کیپ) است (یعنی به توصیه فروشندگان عمل نکنید که می گویند کفش پس از مدتی جا باز می کند) خودداری کنید چون این یک باور غلط است و کفش از همان ابتدا باید مناسب پا بوده و فرد در آن احساس راحتی کند.

علاوه بر این باید در تهیه کفش به طول یا قد کفش نیز توجه کنید. بر این اساس کفشی استاندارد است که وقتی آن را به پا می کنید، قسمت جلوی کفش با نوک بلندترین انگشت پا، یک تا دو سانتیمتر فاصله داشته باشد.

هنگام خرید کفش آنرا امتحان کنید، امتحان کردن کفش فقط پوشیدن آن نیست. بعد از پوشیدن کفش باید در صورت امکان روی یک سراشیبی راه رفت و در این حالت اگر قسمت جلوی کفش به نوک انگشتان فشار بیاورد، این کفش مناسب نیست.

کفش همپای دانش آموزان

بهترین زمان برای خریدن کفش پایان روز (عصر یا غروب) می باشد، زیرا در این زمان اندازه پاها واقعی تر است و بهتر است هر دو لنگه کفش را امتحان کنید، زیرا بین اندازه پاها تفاوت های جزیی وجود دارد.
استفاده از کفش مناسب می تواند مانع بروز بسیاری از صدمات عضلانی اسکلتی شود و سلامت حرکتی شما را به همراه داشته باشد، زیرا پوشیدن کفش مناسب این امکان را برای شما به عنوان دانش آموز فراهم می کند که بسیاری از فعالیت های روزمره و یا ورزشی را به راحتی انجام دهید.

بهترین کفش برای یک دانش آموز کفش ورزشی است که اندازه اش با بند قابل تنظیم باشد.

اگر کفش بند دار خریداری می کنید اطمینان داشته باشید که در بستن بند کفش مشکل نداشته باشید، در غیر این صورت توصیه می شود بستن بند را یاد بگیرید یا از خرید کفش بندی خودداری کنید تا در مدرسه دچار مشکل نشوید.

دانش آموزان دبستانی که برای اولین بار به مدرسه می روید، بهتر است به جای کفش بندی، کفش چسبی خریداری کنید تا بند آن به طور مکرر باز نشود.
از خرید کفش هایی با جنس چرم مصنوعی خودداری کنید زیرا پا در آن عرق می کند و هوا در کفش جریان ندارد، بهترین جنس برای کفش نیز چرم طبیعی است این نوع کفش از تعریق پاها جلوگیری کرده و به پا اجازه نفس کشیدن می دهد. ضمن اینکه از بوی بد پا جلوگیری می کند.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان