تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مذاکرات برای همکاری با شرکتهای خصوصی فرانسوی در رابطه با آب و انرژی اشاره کرد و گفت: قرار شد تا زمینه همکاری در این مباحث در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری شرکتهای خصوصی فرانسوی با سازمان محیط زیست
ابتکار

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست؛ معصومه ابتکار پس از دیدار «سگولن رویال» وزیر محیط زیست، انرژی و دریاهای فرانسه اظهار کرد: وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت بنده به ایران آمده و درباره همکاریهای دوجانبه و چند جانبه در رابطه با تفاهم نامه دوجانبه ای که در سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه امضا شد، گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: همچنین درباره همکاری برای اجرایی شدن توافق پاریس به شرح مسائلی که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است همانند بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گرد و غبار و عوارض آن پرداختیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در پایان سال جاری تصریح کرد: مذاکراتی در این باره انجام شد تا در زمینه حضور فعال شرکتهای خصوصی و دولتی فعال در محیط زیست کشور فرانسه در این نمایشگاه فراهم شود.

ابتکار افزود: برخی از شرکتهای بخش خصوصی با وزیر محیط زیست فرانسه به ایران آمده اند و مذاکراتی در زمینه همکاری در رابطه با آب و انرژی مطرح کردند و قرار شد زمینه همکاری در این مباحث در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خانم رویال در ایران نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسایل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر اینکه کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می توانند همکاری جدی داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اجرای تفاهم نامه بین ایران و فرانسه گفت: در زمینه اجرای بندها مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفت و زمینه همکاری گسترده ای پیشنهاد شد که همچنان ادامه دارد.



تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .