تبیان، دستیار زندگی
تغییر مجری طرح «شهرزاد» دستمایه شكل گیری شایعه تعطیلی این سریال و عدم سخت فصل دوم آن شده است. سید هادی رضوی ، سرمایه گذار سریال توضیح می دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلی فصل دوم شهرزاد؟

تغییر مجری طرح «شهرزاد» دستمایه شكل گیری شایعه تعطیلی این سریال و عدم سخت فصل دوم آن شده است. سید هادی رضوی ، سرمایه گذار سریال توضیح می دهد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
شهرزاد

شایعه است اما سیستم تولید فیلم و سریال در كشور ما هر شایعه ای را می تواند تبدیل به واقعیت كند! درباره زمزمه تعطیلی «شهرزاد» و عدم ساخت فصل دو این سریال حرف می زنیم كه آخر هفته پیش در فضای مجازی پیچید اما تحت تاثیر درگذشت داود رشیدی به چشم نیامد.‌‌ روز گذشته ماجرا را پی گیری كردیم ؛ از طریق سید هادی رضوی كه یكی از سرمایه گذاران سریال است و گفته می شد دیگر با سریال حسن فتحی همكاری نمی كند. نتیجه پی گیری این است كه فصل دوم «شهرزاد» بر اساس زمان بندی به فرجام می رسد اما تكرار می كنیم كه شایعه ها در سیستم تولید كشور ما خطرناك هستند!

شایعه چه بود؟

خبر شایعه تطیلی «شهرزاد 2» را ابتدا كانال سینما دیلی بازتاب داد:‌« بر اساس شنیده ها شهرزادی ها در جمع و جور كردن تیم قبلی خود و بخصوص تیم جلوی دوربین كمی دچار مشكل شده اند،  اتفاقی كه باعث بوجود آمدن شایعه تعطیلی این كار شده است. ظاهرا تغییر و تحول در پشت صحنه «شهرزاد» یعنی رفتن سعید ملكان و آمدن عبدالله اسكندری به عنوان مجری طرح و البته كنار گذاشته شدن یكی از سرمایه گذاران بالاخره پس لرزه های خود را نشان داده است.»

اختلاف بین سرمایه گذاران؟

هنرپیشه های اصلی قطعا همان ها هستند و حتی قراردادشان را امضا كرده اند. الان مرحله پیش تولید هستیم؛  دیروز (جمعه 5 شهریور) دكوپاژ خانه بزرگ آقا بود كه فیلم هم گرفته شده. این یعنی سریال بر اساس زمان بندی آقای فتحی و مدیریت آقای امامی پیش می رود

سید هادی رضوی و سید محمد امامی سرمایه گذاران «شهرزاد» هستند و طبیعی است كه نخستین سوال را از همین ناحیه مطرح كنیم ؛ آیا همكاری شما قطع شده:« نه ؛ كار با جدیت جلو می رود. آقای امامی به عنوان تهیه كننده و سرمایه گذار مشغول هستند و من هرگز انصراف نداده ام. خودمان نمی دانیم كی كنار رفتیم؟!» می گوییم شاید شایعه ها به خاطر انصراف سعید ملكان و آمدن عبدالله اسكندری به عنوان مجری طرح ایجاد شده:«آقای ملكان كار دیگری در دست تولید دارد و نمی تواند همزمان چند كار را انجام دهد. ایشان و آقای عبدالله اسكندری از مفاخر سینمای ایران است و این دو بزرگوار با هم مشورت می كنند. كسی نداند فكر می كند این ها با هم دعوا دارند ولی واقعیت این است كه در حال مذاكره و تعامل هستند. البته یك سری از دوستان قبلا در «شهرزاد 1» بودند و الان مشغول كار دیگری هستند و فرصت همكاری ندارند. بنظرم شایعه سازان دوست ندارند «شهرزاد» ساخته شود و اصلا نمی خواهند شبكه خانگی وجود داشته نباشد.»

همه بازیگران قرارداد بسته اند

سید هادی رضوی می گوید برخی عوامل پشت دوربین بخاطر مشغول بودن به كار دیگری نمی توانند در فصل دوم «شهرزاد» حضور داشته باشند اما عوامل جلوی دروبین تغییر نمی كنند:« هنرپیشه های اصلی قطعا همان ها هستند و حتی قراردادشان را امضا كرده اند.» از رضویان می پرسیم سریال چه زمانی كلید می خورد :« الان مرحله پیش تولید هستیم؛ جمعه( 5 شهریور) دكوپاژ خانه بزرگ آقا بود كه فیلم هم گرفته شده. این یعنی سریال بر اساس زمان بندی آقای فتحی و مدیریت آقای امامی پیش می رود. البته در قرارادهای من نیست كه در این مسائل دخالت كنم ؛ چون  سرمایه گذارم و این اخبار را هم بر به عنوان یك فرد مطلع اعلام كنم .»

فیلمنامه تمام شده؟

فصل دیگری از گفت و گوی مان با سیدهادی رضوی درباره وضعیت فیلمنامه سری دوم «شهرزاد» است:« فیلمنامه تا روزی كه جلوی دوربین برود توسط آقای حسن فتحی و خانم نغمه ثمینی در حال نگارش و بهتر شدن است. اساس آن سال ها قبلا نوشته شده و برای این كه ذائقه مردم بیشتر جور باشد مدام تغییر می كند. قطعا بازخورد فصل یك در فیلمنامه تاثیر دارد.»

شهرزاد

سه قسمت آماده است؟

از فصل اول سریال «شهرزاد» راش هایی استفاده نشده ، این مطلب را سید هادی رضوی تائید می كند... . گفته می شود راش های باقی مانده مربوط است به دوران به قدرت رسیدن قباد و اتفاقاتی كه بعد از مرگ بزرگ آقا پیش می آید و در به عنوان سه قسمت ابتدایی در بازار توزیع خواهد شد؛‌این مطلب را سید هادی رضوی تائید نمی كند: « از «شهرزاد 1» راش زیاد داریم ولی قرار نیست كه عینا مورد استفاده قرار گیرد. حتما نظر آقای فتحی این است كه ادامه سریال تصویربرداری شود.

شهرازد حتما نوروز می آید

فیلمنامه تا روزی كه جلوی دوربین برود توسط آقای حسن فتحی و خانم نغمه ثمینی در حال نگارش و بهتر شدن است. اساس آن سال ها قبلا نوشته شده و برای این كه ذائقه مردم بیشتر جور باشد مدام تغییر می كند. قطعا بازخورد فصل یك در فیلمنامه تاثیر دارد

حسن فتحی چندی پیش با بانی فیلم گفت و گو كرده بود كه فصل دوم «شهرزاد» احتمالا نوروز 96 توزیع می شود:« کار انتخاب بازیگران و عقد قراردادشان انجام شد و پس از طی مراحل اولیه پیش تولید با پایان نگارش سریال فصل دوم اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه کلید می‌خورد.قطعا پس از پایان تصویربرداری تمام سریال و طی شدن مراحل فنی کار توزیع سریال «شهرزاد 2» آغاز خواهد شد. این به آن معناست که گمانه زنی در خصوص تولید و پخش همزمان سریال «شهرزاد» به وقوع نمی پیوندد و سریال پس از پایان تصویربرداری به احتمال زیاد نوروز 96 توزیع خواهد شد. تعداد قسمت هایی که تا به امروز برای فصل دوم در نظر گرفته شده حدود 20 قسمت است که با همین تعداد فیلمنامه سریال کلید خواهد خورد.» حالا سید هادی رضوی می گوید تمام تلاش شان این است كه طبق برنامه ریزی حسن فتحی پیش بروند و نوروز 96 قسمت اول «شهرزاد 2» را توزیع كنند.

فاطمه معتمدآریا هست؟

سال پیش در گزارشی نوشتیم كه ماجرای فصل دوم سریال «شهرزاد» از جایی شروع می‌شود که بعد از مرگ «بزرگ آقا» همه چیز به قباد می‌رسد و او همه کاره دم و دستگاه «دیوان سالار» می‌شود. اما شرایط جدید و قدرت گرفتن قباد به مذاق «عمه بلقیس» که در کرمان زندگی می‌کند خوش نمی‌آید و او برای گرفتن قدرت از قباد به تهران می‌آید.نقش عمه بلقیس را در این سریال قرار است فاطمه معتمدآریا بازی کند... . خبر توسط روابط عمومی تكذیب شد اما حالا رضوی با قاطعیت این خبر را رد نمی كند:« تا آن جا كه من اطلاع دارم نیستند.»

خوش بینی به موفقیت سریال توكلی

سید هادی رضوی سرمایه گذار و تهیه كننده سریال شبكه خانگی بهرام توكلی هم هست.ساخته های این كارگردان برغم تحسین از سوی منتقدان و سخت پسندان در گیشه توفیقی نداشته اند. این مساله را با رضوی در میان می گذاریم؛‌او خوشبین است:‌»داستان بسیار بروزی است كه آخر آذر تمام می شود و برای موافقت اصولی اقدام می كنیم؛دی ماه پیش تولید داریم و بهمن كلید می زنیم. آقای توكلی اگر ظرف خوب در اختیارشان قرار بگیرد كارگردان توانمدی است. می گویند فیلم های سینمایی بهرام توكلی كم فروغ بوده ولی موفقیت یك كار بستگی به امكانات ،‌نوع تبلیغات و ... دارد. ما در «شهرزاد» این تجربه را داشتیم و كارمان به یك باره شیب صعودی گرفت ؛‌نحوه تبلیغات ، تغییر خواننده و .... خیلی در این موفقیت تاثیر گذار بود.من معتقدم كه در شبكه نمایش خانگی هر هفته باید 10 سریال در اندازه «شهرزاد» و حتی بهتر از آن توزیع شود. تلاش ما این است كه برای سریال بهرام توكلی این اتفاق رخ بدهد.»



منبع: هفت صبح