تبیان، دستیار زندگی
الله پاشا، در دوره تخصصی دانش افزایی سازمان مردم نهاد جوانان کشور افزود: تعداد ۱۲۱۳ سازمان مردم نهاد معتبر در کشور از سال ۹۱ تا کنون فعالیت داشته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشاط اجتماعی جوانان در جامعه مغفول مانده است

نشاط اجتماعی جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله پاشا، در دوره تخصصی دانش افزایی سازمان مردم نهاد جوانان کشور افزود: تعداد ۱۲۱۳ سازمان مردم نهاد معتبر در کشور از سال ۹۱ تا کنون فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد مهم‌ترین و موثرترین ابزار برای کمک به آسیب‌های اجتماعی، محرومین و کمک به توسعه کشور هستند.

رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم نهاد وزارت ورزش جوانان تاکید کرد: اولویت‌های ملی امسال در سطح کشور در بررسی طرح‌ها و برگزاری کارگاه‌ها آسیب‌های اجتماعی جوانان بوده و با تاکید بر دختران جوان ورزش همگانی، کسب و کار، کار آفرینی اجتماعی جوانان و فقر زدایی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی این اولویت‌ها رتبه‌بندی شده است.

پاشا تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی امسال به دنبال شبکه‌های آسیب‌های اجتماعی و توسعه عدالت آموزشی همچنین به دنبال احیا عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی موضوعی بوده که در جامعه ما مغفول مانده است، یادآور شد: مهم‌ترین مشکل ما اشتغال جوانان بوده به همین خاطر دولت تاکید بیشتری بر کارآفرینی دارد.

رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم نهاد وزارت ورزش جوانان، با اشاره به اینکه نگاه ما باید فراتر از مرزها و محدودیت‌ها باشد، گفت: اگر می‌خواهیم به سمت مستقل شدن برویم باید کار آفرینی اجتماعی انجام دهیم و با ابزار کارآفرینی اجتماعی شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید ابزارهایی که می توانند به سازمان‌های مردم نهاد کمک کنند را فراهم کنیم، افزود: ما باید از تجربه‌های دنیای امروزی استفاده کنیم و خلاقیت را به جوانان بیاموزیم تا با نگاه جدیدتر به حل مسائل خود بپردازند.

پاشا تاکید کرد: سازمان‌ها مردم نهاد الگوی افراد دغدغه‌مند جامعه بوده و توانمندی‌های افراد باید در معرض عموم قرار بگیرد.

وی یادآور شد: NGO یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است، نه وابسته به دولت است و نه اثری از حاکمیت درون آن پیدا می ‏شود.

رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم نهاد وزارت ورزش جوانان با اشاره به ویژگی‌های ساختاری سازمان‌های مردم نهاد، خاطر نشان کرد: سازمان مردم نهاد باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود و تخصصی بودن یکی از ویژگی‌های بنیادین و مهم این سازمان‌ها بوده است.



خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .