تبیان، دستیار زندگی
در هفته ای که گذشت دهمین مرحله اعزام راهیان نور شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس آغاز و همچنین از دو کتاب رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باغ موزه دفاع مقدس در هفته ای که گذشت

هفته پیش دهمین مرحله اعزام راهیان نور شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس آغاز و همچنین از دو کتاب رونمایی شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
باغ موزه دفاع مقدس

دهمین مرحله اعزام کاروان های راهیان نور شهرداری تهران از اول شهریور ماه آغاز  شد؛ شهروندان تهرانی برای ثبت نام می توانند به امور ایثارگران مناطق 22 گانه شهرداری تهران مراجعه کنند.
جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل  باغ موزه دفاع مقدس با اعلام خبر فوق افزود: در دهمین مرحله اعزام کاروان های راهیان نور شهرداری تهران که تا 22 شهریور ماه ادامه دارد بیش از پنج هزار نفر از شهروندان تهرانی که تا کنون مناطق عملیاتی غرب کشور را زیارت نکرده اند به این مناطق اعزام می شوند.
 وی اظهارداشت: باغ موزه دفاع مقدس در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا ، تا کنون طی 9 مرحله اعزام کاروان های راهیان نور شهرداری تهران افتخار داشته است حدود 110 هزار نفر از شهروندان تهرانی را به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام کند.
خضرایی خاطر نشان کرد: زائران مناطق عملیاتی غرب کشور طی اردوهای 4 روزه  راهیان نور می توانند از یادمان های شهدای قلاویزان در منطقه عملیاتی کربلای یک، شهدای مطلع الفجر در منطقه گیلان غرب، شهدای عملیات مرصاد در منطقه تنگه چهار زبر و شهدای پاوه بازدید کنند.

برای آن که جامعه ما ایمن بماند، هنگامی که لشگریان صدام به کشور ما حمله کرد، 198 هزار نفر از بهترین بندگان خدا از اقشار مختلف به شهادت رسیدند تا میهن مان حفظ شود. امروزه در کشوری زندگی می کنیم که مخاطرات امنیتی ما را تهدید نمی کند. در باغ موزه دفاع مقدس با استفاده از فناوری های مختلف کوشیدیم بخشی از این رخداد را به نمایش بگذاریم

در اولین مرحله اعزام کاروان های راهیان نور ولایت  شهرداری تهران از منطقه 20 تهران راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شدند. در امتداد آن منطقه سه و نه شهرداری در این هفته عازم سرزمین های نور شدندو
اعزام کاروانهای راهیان نور یادآور روزهای شکوهمند دفاع مقدس است وهدف از برگزاری کاروان راهیان نور تقویت روحیه جهاد،شهادت و تجدید پیمان با شهدا وآرمان های امام خمینی(ره) است.
در چهارمین روز از اعزام کاروان های راهیان نور شهرداری تهران که به همت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و با همکاری اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران برگزار می شود؛ صبح امروز  240 نفر از شهروندان منطقه 9 شهرداری با بدرقه حمید محسنی شهردار منطقه 9 ، ابوالقاسم قاسم خانی جانشین اعزام کاروان های راهیان نور شهرداری تهران و اردشیر آل عوض معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی شهرداری تهران به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

کتاب های «شهری برای فردا» و «قاصدک در سرزمین موزه دفاع مقدس» رونمایی شد

آیین رونمایی کتاب های «شهری برای فردا» و «قاصدک در سرزمین موزه دفاع مقدس» عصر سه شنبه دوم شهریور 1395 با حضور سردار جواد خضراییمشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس، مصطفی رحماندوست از شاعران پیشکسوت کودک و نوجوان ، خانواده شهدای نوجوان حسین فهمیده و رضا پناهی در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در ابتدای این برنامه سردار جواد خضرایی گفت: برای آن که جامعه ما ایمن بماند، هنگامی که لشگریان صدام به کشور ما حمله کرد، 198 هزار نفر از بهترین بندگان خدا از اقشار مختلف به شهادت رسیدند تا میهن مان حفظ شود. امروزه در کشوری زندگی می کنیم که مخاطرات امنیتی ما را تهدید نمی کند. در باغ موزه دفاع مقدس با استفاده از فناوری های مختلف کوشیدیم بخشی از این رخداد را به نمایش بگذاریم.
وی با اشاره به نمایش «طعم جبهه» که در خلال این آیین اجرا شد، گفت: به داستان این نمایش نامه دقت کنید. اگر این برنامه را دیدید و پس از آن درون شما متحول نشد، باید بدانید سودی از آن شما نشده است. برای این که سود این آیین ها عایدتان شود پیشنهاد می کنم هر از چند گاهی با شاخه گلی به دیدار خانواده شهیدان بروید.

باغ موزه دفاع مقدس

مدیر عامل  باغ موزه دفاع مقدس در پیشنهاد دیگری به نوجوانان حاضر در برنامه گفت: پس از این برنامه قلم و کاغذی بردارید و به شهیدان یا خانواده آن ها نامه ای بنویسید. باغ موزه دفاع مقدس  آثار خوب تان را در قالب کتابی منتشر کرده و به نویسندگان بهترین نامه ها هدیه هدیه خواهد داد.
مریم خلیل زاده، ناظر پروژه تدوین کتاب های معرفی باغ موزه دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان در این برنامه گفت: گذشت سه دهه از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی زوایای تازه ای را از این دفاع در جهان نشان می دهد. باغ موزه دفاع مقدس تصمیم  گرفت تا کودکان و نوجوانان را مخاطب خود قرار دهد و برای آن ها پیام رسان ارزش های دفاع مقدس باشد.
به گفته وی، این کتاب ها حاصل نگاه تازه باغ موزه دفاع مقدس برای ایجاد تعامل با کودکان و نوجوانانی است که سال ها با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس فاصله دارند. درک هم سویانه و ایجاد هم زبانی از اهداف ما در اجرای این طرح بود.
مصطفی رحماندوست، شاعر کودکان نیز با بیان این که دفاع مقدس در هر زمانی می تواند معنای متفاوتی داشته باشد، گفت: دفاع مقدس امروزه یک معنای دیگری دارد. امروز درباره آن روز ها شعر می خوانیم.
رحماندوست سپس سروده هایی را از کتاب «گل، آینه، قرآن» برای نوجوانان حاضر در سالن خواند.
در خلال این برنامه از دو کتاب «شهری برای فردا» و «قاصدک در سرزمین موزه دفاع مقدس» رونمایی شد و پس از آن برنامه طعم جبهه به کارگردانی سید جواد هاشمی برای جمعی ازدانش آموزان شهر تهران اجرا شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس