تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله العظمی  مكارم شیرازی از مراجع تقلید با انتقاد از جنجال آفرینی عده‌ای به خاطر برخورد قانونی با قلم های مسموم و تفرقه افكن، خطاب به طلاب و روحانیون گفتند: قلم‌های مثبت باید تقویت و از قلم‌های منفی باید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد جنجال به خاطر برخورد قانونی با قلم‌های مسموم شرم‌آور است

حضرت آیت الله العظمی  مكارم شیرازی از مراجع تقلید با انتقاد از جنجال آفرینی عده‌ای به خاطر برخورد قانونی با قلم های مسموم و تفرقه افكن، خطاب به طلاب و روحانیون گفتند: قلم‌های مثبت باید تقویت و از قلم‌های منفی باید انتقاد شود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله مكارم شیرازی روز پنج شنبه در ادامه سلسله بحث‌های تفسیری خود در مدرسه الامام علی بن ابی‌طالب (ع) اهمیت قلم را بسیار با ارزش عنوان كردند و فرمودند: متأسفانه امروز در جامعه انسانی قلم‌های مسموم اگر نگوییم بیشتر از قلم‌های سالم است، كمتر هم نیست. امروز قلم در خدمت استعمار، ظلم، شبهه افكنی و غارت‌گری در آمده است.
ایشان با اشاره به رخنه صهیونیست‌ها در نهادهای فرهنگی و تسلط آنان بر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های سراسر جهان افزودند: بسیاری از روزنامه‌های پر تیراژ امریكا، آلمان، فرانسه و انگلستان توسط صهیونیسم جهانی سرمایه‌گذاری شده است. آنان با قلم‌های مسموم خود دنیا را به ظلم و ستم كشیده‌اند.
این مرجع تقلید جمعیت صهیونیست‌ها بخصوص در اسراییل را بسیار كم دانستند و افزودند: جمعیتی اندك، پنجه در رسانه‌های جهان انداخته‌اند و با اجیر كردن قلم‌ها به سود خود به ستم و ظلم می‌پردازد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینكه اگر قلم در دست اهلش باشد وسیله به تكامل رسیدن انسان‌هاست گفتند: در صورتی كه قلم در دست نااهلان قرار گیرد موجب سقوط آنها و بوجود آمدن تفرقه، ظلم و ستم خواهد شد.
ایشان ادامه دادند: امروزه همه جا سخن از آزادی قلم و بیان می‌شود ولی كسی سخن از حد و مرز آن به میان نمی‌آورد. اگر دست به هر روزنامه‌ای زده شود صدای عده‌ای بلند می‌شود. باید در كشور حد و مرز آزادی مطبوعات و قلم مشخص شود تا همه تكلیف خود را بدانند.
آیت الله مكارم شیرازی ادامه دادند: اگر كسی با قلم خود جنگ داخلی بوجود آورد، اختلاف انداخت و مقدسات را زیر سؤال برد باید پاسخ‌گو باشد. نباید این‌چنین باشد كه هیچ كس به او حرفی نزند و او هر چه خواست انجام دهد. این شرم آور است كه وقتی شخصی با قلم خود به سود بیگانگان و در راستای ایجاد شبهه و اختلاف قلم می‌زند و مراجع قانونی با او برخورد قانونی می‌كنند، عده‌ای سر و صدا می‌كنند و جنجال می‌آفرینند.
ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)‌ اهمیت و ارزش قلم علما را بیش از خون شهیدان در روز قیامت دانستند و خاطرنشان ساختند: اگر قلم دانشمندان پشتوانه خون شهیدان نباشد این خون‌ها فراموش می‌شود. این قلم است كه به خون شهدا جاودانگی می‌بخشد. شمشیر با جسم انسان‌ها سر و كار دارد ولی قلم با روح انسان‌ها؛ روح برتر از جسم آنهاست؛ از این رو قلم دانشمندان بر خون شهیدان پیشی می‌گیرد.
این مرجع تقلید خطاب به طلاب و دلسوزان انقلاب توصیه كردند: هرگاه دیدید قلم‌های مسموم فعال شده‌اند نباید ساكت بنشینید. در غیر این صورت كار به جایی خواهد رسید كه دیگر نمی‌توان جلو آن را گرفت. قلم‌های مثبت باید تقویت شود و قلم‌های منفی مورد انتقاد قرار گیرد.