تبیان، دستیار زندگی
محاسبات ابری موبایل (MCC) در دسترس بودن خدمات محاسبات ابری در یک محیط تلفن همراه است. با ارائه خدمات مطلوب برای کاربران تلفن همراه MCC شامل عناصر شبکه های تلفن همراه و محاسبات ابری....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مروری بر رایانش ابری در موبایل - 2

مروری بر رایانش ابری در موبایل - 2

3برنامه های کاربردی رایانش ابری موبایل

در حال حاضر تعداد زیادی از برنامه  [14]در زمینه های مختلف و طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی ابر بالقوه تلفن همراه برای محاسبات ابری همراه شناخته شده است .
این برنامه ها شامل بررسی در مناطق مختلف از جمله پردازش زبان طبیعی، پردازش تصویر، به اشتراک گذاری  GPSبه، اشتراک گذاری دسترسی به اینترنت، برنامه های کاربردی داده های حسگر، محاسبات جمعیت، پرس و جو و جستجو های چند رسانه ای می باشد.

3.1 پردازش تصویر

در  [14]، آزمایش با یک برنامه در حال اجرا به رسمیت شناختن شخصیت های نوری (OCR) GOCR و در مجموعه ای از دستگاه های مختلف تلفن همراه مورد بررسی قرار می گیرد. اگر زبان نوشته شده است در هر جسم از موزه برای کاربر بازدید از موزه خارجی قابل درک نباشد او می تواند تصویری از جسم و زبان نوشته شده را با استفاده از محاسبات ابری تلفن همراه را درک کنید.

3.2 پردازش زبان طبیعی

ترجمه زبان یک نرم افزار ممکن است همراه محاسبات ابری باشد. یک نامزد مناسب برای پردازش زبان از جملات و پاراگراف های مختلف می تواند به طور مستقل ترجمه شود، و این تجربه ایی است در [14]بررسی با استفاده از محاسبات ابر[16] Pangloss-LITE

اینترنت داده GPS / 3.3 اشتراک گذاری

یک گروه از دستگاه های تلفن همراه است که از طریق شبکه محلی و یا شبکه های نظیر به نظیر داده ها می تواند در کنار یکدیگر می باشد. این سریع ترین و همچنین ارزان ترین راه می باشد . [17]

3.4 نرم افزار داده های حسگر

در حال حاضر، تقریبا در هر روز سنسورهای دستگاه تلفن همراه که برای خواندن داده ساخته شده است استفاده می شود که برخی از سنسورهای مانند GPS، شتاب سنج، حسگر حرارتی، سنسور نور، ساعت و قطب نما ممکن است به منظور جمع آوری اطلاعات با ارزش در وضعیت های مختلف متفاوت باشد.

3.5 چند رسانه ای جستجو

تلفن های همراه ممکن است انواع مختلف محتوای چند رسانه ای از قبیل فیلم ها، عکس ها، و موسیقی ذخیره کنید که برای نشان دادن یک سرویس شناسایی موسیقی در یک پایگاه داده برای تلفن های همراه است . در ابر تلفن همراه، جستجو در محتویات گوشی می تواند به راحتی اجرا شود.

مروری بر رایانش ابری در موبایل - 2

3.6 شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوای کاربر مختلف با دوستان در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک یک راه محبوب است که ما می توانیم تعامل برقرار کنیم.

4 مشخصات رایانش ابری موبایل

ویژگی های عمده ای از محاسبات ابر تلفن همراه به شرح زیر است:

4.1 انعطاف پذیری / الاستیسیته

کاربران می توانند به سرعت منابع محاسباتی ارائه بدون تعامل انسان در دسترس داشته باشند .توانمندی ها کاربر می تواند سرعت و الاستیکی مشروط، در برخی موارد به صورت پویا را داشته باشد.

4.2 مقیاس پذیری از زیرساخت

در سرور فیزیکی گره های جدید می تواند اضافه و یا از شبکه با تغییرات محدود به زیرساخت های راه اندازی و نرم افزار کاهش یابد.

4.3 دسترسی گسترده به شبکه

قابلیت و توانایی کاربر در دسترسی به شبکه می تواند از طریق مکانیسم های استاندارد که ترویج استفاده توسط سیستم ها و PDA  عامل ناهمگن مانند تلفن همراه، لپ تاپ ها، و غیره می باشد دیده شود.

4.4 استقلال محل سکونت

محل سکونت استقلال یکی دیگر از مشخصه های محاسبات ابری همراه است .استقلال محل های مختلف که در آن مشتری به طور کلی هیچ کنترلی و یا دانش بیش از محل دقیق این منابع ندارد. ممکن است قادر به تعیین محل در یک سطح بالاتری از انتزاع از کشور، ایالت، یا مرکز داده باشد.

4.5 قابلیت اطمینان

از طریق استفاده از قابلیت اطمینان چند سایت در کنار یکدیگر می تواند باعث بهبود ی ابر رایانه شایسته تر برای برنامه های کاربردی بازیابی و تداوم کسب و کار شود.

4.6 صرفه جوییهای مقیاس و هزینه اثربخشی

به منظور استفاده از اقتصاد مقیاس پیاده سازی ابر تلفن همراه، بدون در نظر گرفتن مدل استقرار، تمایل به عنوان بزرگ امکان پذیر است .تعداد زیادی از استقرار ابر تلفن همراه ممکن است نزدیک به ایستگاه برق ارزان و املاک و کم قیمت واقعی، برای هزینه های پایین تر قرار گرفته شوند.
ادامه دارد...
 

مروری بر رایانش ابری در موبایل - 2

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه:‌ساناز فراه دخت، سید ابراهیم دشتی،تنظیم: نیلوفر یاقوتی