تبیان، دستیار زندگی
 درد بیکاری برای گریمورهایی که عضو «باندها» نیستند
درد بیکاری برای گریمورهایی که عضو «باندها» نیستند
درد بیکاری برای گریمورهایی که عضو «باندها» نیستند
نشستن پای صحبتها و درددلهای تعدادی از فعالان عرصه طراحی گریم در سینما روشنگر مواردی است که نشان می دهد مشکلات ریشه ای چطور می توانند تمام ارکان یک هنر صنعت را به چالش بکشند و آسیب رسان باشند. مشکلاتی که بعضا حتی ناشی از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور هستند. مثلا اینکه وضع تحریمهای آمریکا علیه کشورمان و نیز افزایش نرخ تورم چطور توانسته با تاثیرگذاری منفی بر قیمت ابزار حرفه ای مانند گریم، لطمات بزرگی به کیفیت آن بزند.
 شهریار بحرانی: باید با زبان هنر به محضر حضرت زهرا(س) برسیم
شهریار بحرانی: باید با زبان هنر به محضر حضرت زهرا(س) برسیم
شهریار بحرانی: باید با زبان هنر به محضر حضرت زهرا(س) برسیم
کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه جای اثر هنری ویژه حضرت زهرا(س) خالی است، گفت: اگر روزی گروهی این افتخار را پیدا کردند برای بانوی عالم اثر هنری خلق کنند با حساسیت، دقت و با حضور قلب، وارد این عرصه شوند.
 چرا شهره سلطانی فیلمش را در شبکه خانگی عرضه کرد؟
چرا شهره سلطانی فیلمش را در شبکه خانگی عرضه کرد؟
چرا شهره سلطانی فیلمش را در شبکه خانگی عرضه کرد؟
شهره سلطانی کارگردان فیلم سینمایی «کوتاه مثل زندگی» که به تازگی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است،بیان کرد: اگر من هم فیلمی مفرح برای سینما یا حتی نمایش خانگی ساخته بودم الان شرایط بهتری داشتم. متاسفانه خیلی سلیقه‌ای و شخصی به آثار نگاه می‌شود و توجهی ندارند که چقدر برای آن زحمت کشیده شده. من در آخرین صحبت‌هایی که با گروه سینمایی «هنروتجربه» داشتم و پرسیدم که چرا این اثر به نمایش نرسید؟! آنها بیان کردند که "سلیقه" ما این بوده است.
انسیه شاه‌حسینی: جشنواره تبدیل به چراغی شده است که در دهه فجر روشن می‌شود
انسیه شاه‌حسینی: جشنواره تبدیل به چراغی شده است که در دهه فجر روشن می‌شود
انسیه شاه‌حسینی: جشنواره تبدیل به چراغی شده است که در دهه فجر روشن می‌شود
انسیه شاه حسینی می‌گوید زمانی مهندسی فرهنگی در ایران وجود داشت و جشنواره فیلم فجر مسیر حرکت فیلمسازان را برای سال آینده مشخص می‌کرد.
 شیده معاونی: کودکان ما نیاز به مجری دارند نه بازیگر!
شیده معاونی: کودکان ما نیاز به مجری دارند نه بازیگر!
شیده معاونی: کودکان ما نیاز به مجری دارند نه بازیگر!
مجری برنامه‌های کودک تلویزیون نسبت به ادغام شدن اجرا و بازیگری واکنش نشان داد و گفت: کودکان ما مجری می‌خواهند نه بازیگر که یکسری حرکت‌های نچسب و غیرجذاب از خودشان درمی‌آورند. میدان اجرا میدان ادابازی و اصطلاحاً حرکات موزون نیست.
 عشق است و شهر و آشوب
عشق است و شهر و آشوب
عشق است و شهر و آشوب
جذابیت یک اثر نمایشی صرفا به بازیگران شناخته‌شده و محبوب، یا طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه یا موسیقی جذاب تیتراژ آن نیست. اگر چه این مؤلفه‌ها، عوامل موثری در مخاطب‌پذیری یک سریال هستند اما برخلاف برخی تحلیل‌هایی که این عوامل را عامل دیده شدن سریالی همچون «مینو» دانستند، معتقدم دلیل اصلی را باید در تم و مضمون قصه و ژانر ترکیبی آن دانست.
 قاب تنگ و تار «شبی با عبدی» برای قامت اکبر عبدی!
قاب تنگ و تار «شبی با عبدی» برای قامت اکبر عبدی!
قاب تنگ و تار «شبی با عبدی» برای قامت اکبر عبدی!
از همان ابتدای تاسیس شبکه نسیم و رویکرد تازه و مفرحی که این شبکه در تولید برنامه های سرگرم کننده خود داشت، باعث شد تا توقع مخاطب از تولیدات این شبکه بالا برود. برنامه «خندوانه» و متعاقب آن «دورهمی» شیوه تازه ای از برنامه سازی در تلویزیون را ارائه کرد که باعث شد اغلب مخاطبانی که با این رسانه قهر کرده بودند، بار دیگر آشتی کرده و ساعاتی را به تماشای برنامه های این شبکه اختصاص بدهند. بخصوص با حضور مهران مدیری در برنامه «دورهمی» و نوع و سبک اجرایی که در این برنامه داشت، توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.